Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SJ: Personalbyte i Skövde?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

SJ: Personalbyte i Skövde?

Hej!

I lördags åkte jag med SJ Snabbtåg 20437 från Stockholm södra till Skövde. Strax innan ankomsten till Skövde ropades det ut att bistron skulle stänga i några minuter, pga. personalbyte. Har under de senaste två år aldrig tidigare varit med om att det har bytts personal i Skövde, är detta något som förekommer regelbundet eller har det med avstängningen av Getingmidjan att göra?

(Idag när jag reste tillbaka med 20422 tog vi en sightseeing tur över Hallsbergs godsbangård, det gladde en tågnörd!)

//Carl Eric

Tidigare: calken. Nu en 25-årig Uppsala-bo som pluggar till präst och ibland kör buss.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: SJ: Personalbyte i Skövde?

Citat Ursprungligen postat av Carl Eric Visa inlägg
    Hej!

I lördags åkte jag med SJ Snabbtåg 20437 från Stockholm södra till Skövde. Strax innan ankomsten till Skövde ropades det ut att bistron skulle stänga i några minuter, pga. personalbyte. Har under de senaste två år aldrig tidigare varit med om att det har bytts personal i Skövde, är detta något som förekommer regelbundet eller har det med avstängningen av Getingmidjan att göra?
    Under den tid jag åkte regelbundet inträffade ibland personalbyten i både Katrineholm och Skövde. Ibland alla i samband med störningar, oftare endast någon som medföljt som förstärkning eller någon som man "ville få hem" tidigare.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Hej!

(Idag när jag reste tillbaka med 20422 tog vi en sightseeing tur över Hallsbergs godsbangård, det gladde en tågnörd!)

//Carl Eric
    Rent generellt kan jag ju säga att det är stor skillnad och många förändringar på personalens turer under getingperioden, något som nog beröra de flesta åkstationer på SJAB, i en eller annan omfattning.
    Beträffande tåget du åkte, 20437, så hade det tekniska tågnummer såhär: 85437 Stockholm Södra - Herrljunga, 99738 Herrljunga - Öxnered, 99739 Öxnered - Göteborg, vilket då ger en för lång planerad arbetstid utan rast. Därför blir det personalbyte planerat. På samma sätt sker på alla tågen Stockholm - Malmö, både nu under getingperioden och i normala fall.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej!

//Carl Eric
    Det har inte med getingmidjan att göra, utan pga omledning via Borås eller Öxnered
    Turerna blir helt enkelt för långa, och delas därmed upp

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •