Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Inga direkt tåg Sthlm (södra) - Köpenhamn i sommar?

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Inga direkt tåg Sthlm (södra) - Köpenhamn i sommar?

Hej,

Tänkte boka nämnd sträcka men hittar inga direkttåg till Köpenhamn, bara byte i Lund C.
    Det är väl inte hela världen men nyfiken på anledningen, har för mig att jag hittat direkttåg när jag sökte tidigare.

Mvh Henrik

Senast redigerat av HenrikM den 2018-07-09 klockan 18:01:11.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Inga direkt tåg Sthlm (södra) - Köpenhamn i sommar?

Citat Ursprungligen postat av HenrikM Visa inlägg
    Hej,

Tänkte boka nämnd sträcka men hittar inga direkttåg till Köpenhamn, bara byte i Lund C.
    Det är väl inte hela världen men nyfiken på anledningen, har för mig att jag hittat direkttåg när jag sökte tidigare.
    Nämnt tidigare och framgår av kommentaren till senaste ändringen av tabell 80B. Alla X2000 från Stockholm till Köpenhamn vänder i Malmö t o m 19 aug. P g a risken för störningar och omloppsändringar.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Nämnt tidigare och framgår av kommentaren till senaste ändringen av tabell 80B. Alla X2000 från Stockholm till Köpenhamn vänder i Malmö t o m 19 aug. P g a risken för störningar och omloppsändringar.
    Ok, tack!
    Har inte läst på ett tag och gjorde en sökning men hittade inget :)

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av HenrikM Visa inlägg
    Ok, tack!
    Har inte läst på ett tag och gjorde en sökning men hittade inget :)
    De hindrade inte att jag vid ett besök i Strömstad i lördags såg ett ankommande tåg från Stockholm Södra på den elektroniska anlagstavlan.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-07-09 klockan 18:46:32.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    De hindrade inte att jag vid ett besök i Strömstad i lördags såg ett ankommande tåg från Stockholm Södra på den elektroniska anlagstavlan.
    Ja det ska det ju också göra. Flertalet fjärrtåg söderut från Stockholm går från Södra. Men inget går till Köpenhamn.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    För tåget till (och från) Strömstad spelar det ju ingen roll om det kommer ett annat X2-sätt än det man hade tänkt, eller ingen katastrof om man tvingas sätta in en X55.
    Men de tåg som skall till Köpenhamn måste ju klara dansk spänning och dansk ATC, och då fungerar det inte om man får ett X2 som inte har ett K, eller en X55.

Eller förstår jag inte ditt budskap Bengt i denna tråd?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    För tåget till (och från) Strömstad spelar det ju ingen roll om det kommer ett annat X2-sätt än det man hade tänkt, eller ingen katastrof om man tvingas sätta in en X55.
    Men de tåg som skall till Köpenhamn måste ju klara dansk spänning och dansk ATC, och då fungerar det inte om man får ett X2 som inte har ett K, eller en X55.

Eller förstår jag inte ditt budskap Bengt i denna tråd?
    Jag kommenterade bara för att orsaken till inställningen av Köpenhamnstrafiken var risken för störningar och omloppsändringar. Kan ju hända på andra långa sträckor. Särskilda tekniska krav i Köpenhamn nämndes inte.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Särskilt inte som det normalt är planerat med X55.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •