Fra og med i formiddag er strekningen igjen fjernstyrt. Skotterud stasjon er nedlagt og det er fjernstyrt strekning Matrand - Magnor.
Det vil si en lengre blokkstrekning, men full fart. Burde redusere forsinkelsene på strekningen betraktelig.
Fra og med i formiddag er strekningen igjen fjernstyrt. Skotterud stasjon er nedlagt og det er fjernstyrt strekning Matrand - Magnor.
Det vil si en lengre blokkstrekning, men full fart. Burde redusere forsinkelsene på strekningen betraktelig.
Kommer Skotterud att återuppstå som station?
Det er nok like greit. Det er som nevnt usikkert når Skotterud er klar. Rett etter brannen ble det antydet at det kunne ta et år, det siste jeg hørte var "noen måneder" men det kan jo tolkes mange veier. Planen nå er å tilpasse et brukt sikringsanlegg fra Vestfoldbanen (Oklungen stasjon). Det går raskere enn å bygge et nytt anlegg.
Når Skotterud er klar igjen blir det bedre mulighet for AdHoc- tog, men det er vel i grunn Värmlandsbanan som setter begrensingen der?