Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Snart sommarstängt mellan Bålsta och Stockholm

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Snart sommarstängt mellan Bålsta och Stockholm

I sommar och säkert under en massa somrar i framtiden kommer järnvägen mellan Bålsta och Stockholm att vara stängd för ombyggnad. Funderar över orsaken till att det blir buss mellan Bålsta och Stockholm. Med tanke på att spåren mellan Bålsta och Barkarby borde vara klara så förstår jag inte varför Banverket/Sj sätter in en buss mellan Barkarö och Stockholm. Tycker att det borde bli kortare restid och billigare med färre antal bussar.
    Om Sl ska köra med tåg mellan Bålsta och Barkarby så borde det räcka med 4 - 5 tåg inklusive reserv.
    Vid Kallhäll borde det finnas plats för Sl.s reservvagnar. Tycker att det borde räcka med ett SL spår för vändande tåg vid Barkarby.
    Vid ett tillfälle då det var strul med bussar för en massa år sedan fick vi byta till tåg vid Kungsängen vilket fungerade perfekt. Pratar jag med folk som ofta pendlar på sträckan verkar det som om det är den längre restiden som man stör sig på.
    Någon som har en förklaring till fenomenet?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Snart sommarstängt mellan Bålsta och Stockholm

SL vänder i Jakobsberg, så det förefaller som att även Barkarby kommer vara stängt under sommaren, och det besvarar väl frågan. Varför SJ inte kör längre än Bålsta kan jag bara citera Jan Bengtsson från förra året.

"Kallhälls extra plattformsspår kan inte nås från Bålstahållet.
    Kungsängen och Bro har inga extra plattformsspår.
    Återstår att vända i Bålsta."

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag tycker att det såg ut som om Barkarby var färdig fram till plattformarna och en bra bit mot Stockholm?
    lite av att den ena inte vet vad den andra gör och resultatet blir därefter. Verkar inte hända så mycket under året med ombyggnaden. Lite då och då är det några gubbar som pysslar med något efter spåret. Personal och maskinbrist?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Fyrspåret är klart till Barkarby, men det tar slut nästan direkt efter plattform.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Jag tycker att det såg ut som om Barkarby var färdig fram till plattformarna och en bra bit mot Stockholm?
    lite av att den ena inte vet vad den andra gör och resultatet blir därefter. Verkar inte hända så mycket under året med ombyggnaden. Lite då och då är det några gubbar som pysslar med något efter spåret. Personal och maskinbrist?
    Fortsatta arbeten kräver avstängd trafik.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •