Det var längesedan man var ute på fototur, så i eftermiddags fick det bli en liten sådan.
En X61 passerar mellan Långenäs och Hållsnäs en bit öster om Mölnlycke
En X12 rullar in i Mölnlycke, på väg mot Göteborg
Tillbaka mellan Långenäs och Hållsnäs passerar en X11/12/14 på väg mot Borås
Vid Landvetter kyrka passerar Green Cargo med ett tjänstetåg i form av ensamt Rd2-lok på väg mot Borås. Min bokade tid för Sunfleet-bilen jag körde höll på att gå ut, och dessvärre hade någon annan hunnit boka tiden efter mig, så det gick inte att förlänga. Dumsnålt och orutinerat värre, men bara att köra hem till Göteborg igen...
...men fotosuget var definitivt inte stillat. Så det blev att hoppa på spårvagnen till centralen, för vidare befordran med pendeltåg till Floda. Väl där blev det en lång promenad runt Håvaredviken, som är en del av Sävelången. Jag hade hyfsat flyt, för nu började lämmeltåget av godståg från Sävenäs rangerbangård att rulla ut på Västra Stambanan. Här passerar ett sådant med ett Rd2 i spetsen under tunneln i höjd med Ubbared
Ett till med samma dragkraft, och en tjänstemoppe i form av T44 på släp
Ett combitåg, troligen Real Rail från Skandiahamnen. En hederlig gammal Rc4 stod för dragkraften den här gången
Promenaden fortsatte, och vid vägporten en bit väster om järnvägstunneln så passerade Tågab på väg in mot Göteborg
Ett pendeltåg på väg mot Alingsås och ett godståg på väg mot Göteborg möts på andra sidan viken
Några fler tågbilder blev det inte, men den här lilla krabaten var en av flera som höll mig sällskap utmed den 15 km långa promenaden runt Håvaredviken