Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Snabbtåg kräver snabba passagerare

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Snabbtåg kräver snabba passagerare

Förra veckan blev jag åskådare till denna kalabalik på Chengdu Östra Station. Eftersom kinesiska järnvägsstationer fungerar mer som flygplatser, där man måste passera en "Gate" innan man får gå ner till perrongen, så måste denna ha öppnats för sent i detta fall.
    Video på YouTube:
    https://youtu.be/hpvaywrcCRw

Sven Arne
    (Detta är första gången som jag postar på postvagnen så jag hoppas att det fungerar)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Snabbtåg kräver snabba passagerare

Citat Ursprungligen postat av Sven Arne Visa inlägg
    (Detta är första gången som jag postar på postvagnen så jag hoppas att det fungerar)
    Jag tyckte det fungerade fint!
    Bra titel till lite ovanlig film. Hur hade du lyckats komma ned till plattformen när du inte skulle med tåget?

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Sv: Snabbtåg kräver snabba passagerare

Enkelt, Jag anlände med tåget (från Xi'an)

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Snabbtåg kräver snabba passagerare – följdfrågor

Citat Ursprungligen postat av Sven Arne Visa inlägg
    Enkelt, Jag anlände med tåget (från Xi'an)
    Även jag tyckte om filmen! 😊👍

Hur gick det sedan för de två eftersläntrarna som höll på att fastna i den stängande vagnsdörren och räddades av mannen i vita skjortan (tåganställd?) omedelbart innan tåget startade?

Är det verkligen så här normalt sett på kinesiska järnvägsstationer att konduktörerna inte först kontrollerar att folk som är i färd med att stiga på verkligen kommit in i vagnen? Det verkar klart farligt ju som det visas i filmen!

På de flesta moderna fordon så känns ju normalt automatiskt av om någon kommer i kläm och dörren öppnas åter upp. Avgångsproceduren har här en klar potential till förbättring anser jag.

PS. När gick för övrigt första tåg sedan till samma destination? Kanske tågoperatören anser att det finns så många alternativa avgångar inom kort tid att man inte tycker det är ett problem att några missar detta speciella tåg?

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •