Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Detaljerade tidtabeller för Danmark, Tyskland, England, Schweiz mfl.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Detaljerade tidtabeller för Danmark, Tyskland, England, Schweiz mfl.

Inför en tågluffning under september skulle jag - min vana trogen - vilja förbereda med lite mer detaljerade tidtabeller än de olika järnvägarnas kundsajter tillhandahåller.
    Jag söker alltså länkar till grafiska tidtabeller (allmän tågplan för 2018) eller ännu hellre tjänstetabeller (motsvarande svenska Railit Tracker eller den fastställda tågplanen på Trv) för följande länder:
    Danmark, Tyskland, Belgien, Frankrike, England och Schweiz.

Även realtidsinformationsappar som Tydals eller liknande för ovanstående länder är av intresse.

Alla tips mottages med tacksamhet.

PS. Mer konkret handlar det om rutten Köbenhavn-Hamburg-Köln-Bruxelles-London-Newcastle-London-Paris-Lyon-Aix-les-Bains- Annecy-Chamonix-Vallorcine-Martigny-Geneve-Biel/Bienne-Basel-Frankfurt am Main-Hannover-Hamburg-Aarhus-Köbenhavn. För dessa sträckor har jag konstruerat tracks med alla (?) stationer inlagda. Dessa kommer inom kort att publicera på GPSies.com om någon skulle vara intresserad.

Sv: Detaljerade tidtabeller för Danmark, Tyskland, England, Schweiz mfl.

Sören Heise har väl publicerat länkar till tidtabeller för de flesta länder i Europa. Dock kan det ha varit på den gamla PV. Fast han svarar säkert själv och kan länka.
    Edit:Läste lite för snabbt, du ville ha lite mer detaljerade sidor, det har han kanske inte länkat om?

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-07-03 klockan 19:07:42.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Sören Heise har väl publicerat länkar till tidtabeller för de flesta länder i Europa. Dock kan det ha varit på den gamla PV. Fast han svarar säkert själv och kan länka.
    Edit:Läste lite för snabbt, du ville ha lite mer detaljerade sidor, det har han kanske inte länkat om?
    Han länkade till denna tror jag: https://www.drehscheibe-online.de/fo...41#msg-7218041

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Den var det ja

Precis. Länkarna till danske tjänstetidtabeller och schweiziska grafer (doch ej alla bolag) är med. Även något för ön skulle vara med.
    För dem andra länderna (DE, BE, FR) finns sådana saker inte tillgängligt för allmänheten.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Varmt tack Ville och Sören Heise! Där fanns mycket matnyttigt att botanisera i - som jag redan satt tänderna i.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •