Nu när en stor del av Västtågen Göteborg-Falköping är inställda undrar jag lite vart dessa fordon står? Det bör ju bli några tåg som man du ställa upp nånstans... eller gör man större underhåll mm på dessa under tiden tågen är inställda?
Nu när en stor del av Västtågen Göteborg-Falköping är inställda undrar jag lite vart dessa fordon står? Det bör ju bli några tåg som man du ställa upp nånstans... eller gör man större underhåll mm på dessa under tiden tågen är inställda?
Jag kan svara istället även om jag inte brytt mig om att hålla reda på det själv.
Det finns massor med lokförare på Instagram att leta upp! De lägger ut många trevliga bilder från när de parkerar på kvällarna, så följ någon av dem! Det är inte så hemligt och pratas öppet om här och var i diverse Facebookgrupper, Instagramflöden och bloggar. Det är svårt att gömma tåg.
Tror inte de blir så många tåg över för det. Man kan ju inte konstruera om omloppen bara sådär. Istället så står tågen vid någon plattform, medan de väntar på komma tillbaka på rätt plats i sitt omlopp igen.
Att plötsligt börja göra större underhåll på fordon, helt oplanerat och mitt i värsta semesterperioden, tycker jag nog också verkar rätt världsfrånvänt att tro.
Hej Göran
Vill att du kontaktar mig på mail/meddelande så kan vi diskutera hur du vill att jag ska skriva mina inlägg här...
Mvh Fredrik Friberg 5080
Senast redigerat av ztenlund den 2018-07-03 klockan 21:32:45.