Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Signalställverk, Arlöv

  1. #1
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    59

    Signalställverk, Arlöv

    En fundering kring signalställverket för Arlöv. När man förra året bytte ut signalställverket så valde trafikverket att ersätta 85:an på norra delen av driftplatsen med en 95:a. Vad är anledningen till att man inte valde att byta till stlv 95 för hela driftplatsen? Hur vanligt är det att man gör som i Arlöv och bara en del av en driftplats får ett nytt datorställverk?


  2. #2
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    8 769

    Sv: Signalställverk, Arlöv

    Citat Ursprungligen postat av Mattias J Visa inlägg
    En fundering kring signalställverket för Arlöv. När man förra året bytte ut signalställverket så valde trafikverket att ersätta 85:an på norra delen av driftplatsen med en 95:a. Vad är anledningen till att man inte valde att byta till stlv 95 för hela driftplatsen? Hur vanligt är det att man gör som i Arlöv och bara en del av en driftplats får ett nytt datorställverk?
    Aktuell driftplats är Malmö omfattande Malmö C, Malmö gbg, Triangeln, Hyllie, Östervärn, Fosieby, Svågertorp, Lernacken, Lockarp och Arlöv (kanske någon mer).

    Det kanske är en del av förklaringen till att man låter bara en del av driftplatsdelen Arlöv styras av ett nytt stlv95.


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    737

    Sv: Signalställverk, Arlöv

    Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Aktuell driftplats är Malmö omfattande Malmö C, Malmö gbg, Triangeln, Hyllie, Östervärn, Fosieby, Svågertorp, Lernacken, Lockarp och Arlöv (kanske någon mer).

    Det kanske är en del av förklaringen till att man låter bara en del av driftplatsdelen Arlöv styras av ett nytt stlv95.
    Och 95:an skall väl på sikt styra 4-spåret till Flackarp?


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •