Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trafikstörning Stockholm - Norrland ikväll (tåg 92, fr 29/6)?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Trafikstörning Stockholm - Norrland ikväll (tåg 92, fr 29/6)?

Jag har biljett till tåg 92 och fått ett erbjudande om att boka om. Ringde SJ, och de visste inte om något problem med kvällens tåg, däremot gårdagens tåg (elfel) som var c:a en timme sent. Jag har inte speciellt bråttom (inom rimliga gränser), så *om* det är trafikstörning så vore det bra att få veta om tåget är helt inställt eller om det bara beräknas att bli lite sent. (Om tåget blir helt inställt så riskerar jag att bli fast på Stockholm C.)

Var det bara en bugg i appen (eftersom det finns "två" tåg 92, dagens och gårdagens), eller kommer banverket göra något jobb längs sträckan/man räknar med ännu ett elfel (jämför Norrköping - Simonstorp för någon månad sedan)?

(Inte ett ord om det hos trafikverket. Misstänker att Trafikverket gått ut med en ny policy om att trafikstörningar ska vara hemligstämplade tills man sitter på ett tåg som är fast och en lokaltidning skriver om det.)

Senast redigerat av pml den 2018-06-29 klockan 14:57:50.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Trafikstörning Stockholm - Norrland ikväll (tåg 92, fr 29/6)?

Citat Ursprungligen postat av pml Visa inlägg
    Jag har biljett till tåg 92 och fått ett erbjudande om att boka om. Ringde SJ, och de visste inte om något problem med kvällens tåg, däremot gårdagens tåg (elfel) som var c:a en timme sent. Jag har inte speciellt bråttom (inom rimliga gränser), så *om* det är trafikstörning så vore det bra att få veta om tåget är helt inställt eller om det bara beräknas att bli lite sent. (Om tåget blir helt inställt så riskerar jag att bli fast på Stockholm C.)

Var det bara en bugg i appen (eftersom det finns "två" tåg 92, dagens och gårdagens), eller kommer banverket göra något jobb längs sträckan/man räknar med ännu ett elfel (jämför Norrköping - Simonstorp för någon månad sedan)?

(Inte ett ord om det hos trafikverket. Misstänker att Trafikverket gått ut med en ny policy om att trafikstörningar ska vara hemligstämplade tills man sitter på ett tåg som är fast och en lokaltidning skriver om det.)
    Jag ser att tåget är i rätt tid nu på Arlanda C (ankomst 2 min tidig) och var bara 1 minut sen från Stockholm C.
    Kan det möjligen vara brist på bäddar (kanske någon trasig vagn) som gjorde att SJ ville boka om några till annat tåg?
    Eller bara ett felaktigt utsänt meddelande till dig? Fick du erbjudandet som ett sms, eller?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag ser att tåget är i rätt tid nu på Arlanda C (ankomst 2 min tidig) och var bara 1 minut sen från Stockholm C.
    Kan det möjligen vara brist på bäddar (kanske någon trasig vagn) som gjorde att SJ ville boka om några till annat tåg?
    Eller bara ett felaktigt utsänt meddelande till dig? Fick du erbjudandet som ett sms, eller?
    Jag fick det i appen, med texten "trafikstörning" och valen "avboka" eller "boka om".

Efteråt så kan jag säga att tåget kom fram när det skulle, nästan på minuten.

(På tillbakaresan så kan jag säga att för det första, jag har varit lite elak mot VL-Regina. Men å andra sidan, är det lugnt i vagnen så är det som att sitta i en roddbåt, ganska trivsamt. Jag blev försenad hem men det var för att ett tåg (20442) från Göteborg var sent. Fast det var nog bra att invänta det tåget.)

Senast redigerat av pml den 2018-06-30 klockan 20:43:01.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag fick också ett sådant meddelande (hade bokat "fredagens" tåg 91) och kunde observera att "torsdagens" tåg 92 var drygt 200 minuter sent, men sedan gick såväl 95 som 91 i rätt tid så det kändes som att man för säkerhets skull hade skickat till alla i hela världen. Lite komiskt blev det förstås när det kom ett nytt sms som dementerade förseningen med hänvisning till att felet i Hallsberg var åtgärdat, som om det skulle ha någon inverkan överhuvudtaget i sammanhanget...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •