Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Returresan ingår från Ikea Borlänge TiB

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Returresan ingår från Ikea Borlänge TiB

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Sv: Returresan ingår från Ikea Borlänge TiB

"Precis vid centralstationen" - knappast!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JanBylund Visa inlägg
    "Precis vid centralstationen" - knappast!
    Nej, det tar minst tre minuter att gå.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg
    Ja enda närmre tomt var väl att däcka över järnvägen så då valde man den här.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Det tar mer än tre minuter. Förr gick det gratisbuss men den kanske är indragen, var ett tag sen jag hade anledning att besöka Borlänge...

/TKO

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Det tar mer än tre minuter. Förr gick det gratisbuss men den kanske är indragen, var ett tag sen jag hade anledning att besöka Borlänge...

/TKO
    Hur mycket tar det då? Om man går utmed järnvägen vid f.d. BV HK och inte en kilometers omväg som Google Maps tycker. Jag vill påstå att sträckan är ungefär 300 meter.

Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Hur mycket tar det då? Om man går utmed järnvägen vid f.d. BV HK och inte en kilometers omväg som Google Maps tycker. Jag vill påstå att sträckan är ungefär 300 meter.
    Ja, definitivt i den storleksordningen. Har promenerat den några gånger för att få mig en vettig (om än oinspirerad) matbit, vid besök i Borlänge.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Klas Mårtensson Visa inlägg
    Ja, definitivt i den storleksordningen. Har promenerat den några gånger för att få mig en vettig (om än oinspirerad) matbit, vid besök i Borlänge.
    Och rask gångtakt brukar vara runt 6km/h så 300m blir väl 3minuter.
    Om vi nu måste ha ett gräl om detta...

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Och rask gångtakt brukar vara runt 6km/h så 300m blir väl 3minuter.
    Om vi nu måste ha ett gräl om detta...
    Naturligtvis måste vi inte ha ett gräl om denna obetydlighet. Men jag har - till skillnad från de flesta andra som uttalat sej - ett flertal gånger gått just den sträckan. (Även om det varit Konsum som i de flesta fall varit målet, och dit är det ju lite längre).

Men visst - jag anser att handelsområdet Norra Backa ligger på gångavstånd både från järnvägsstationen och Borlänges centrum - om det finns något sådant numera. Men det tyckte uppenbarligen inte ägarna till köpcentret eftersom man åtminstone ursprungligen erbjöd gratisbuss från Stationsgatan.

/TKO

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Naturligtvis måste vi inte ha ett gräl om denna obetydlighet. Men jag har - till skillnad från de flesta andra som uttalat sej - ett flertal gånger gått just den sträckan. (Även om det varit Konsum som i de flesta fall varit målet, och dit är det ju lite längre).

Men visst - jag anser att handelsområdet Norra Backa ligger på gångavstånd både från järnvägsstationen och Borlänges centrum - om det finns något sådant numera. Men det tyckte uppenbarligen inte ägarna till köpcentret eftersom man
    åtminstone ursprungligen erbjöd gratisbuss från Stationsgatan.
    /TKO
    Det kanske är mer lockande med en gratisbuss som står och väntar, och så kan man ju lämna av resenärerna dit man vill att dom ska komma så då dom för sig att irrationellt gå på upptäcksfärd till annat än köpcentret...
    Men nåja tråden handlade ju om en fri tågresa och vad jag kan förstå får man halva resan betald, förutsättning är att man visar kvitto för framresan plus ett kvitto från IKEA family. I princip är det väl föredömligt , IKEA börjar förstå att det inte längre är så föredömligt med gigantiska p-platser och hyra släpvagn för att få hem kartongerna. I stället siktar man på att besökarna kommer kollektivt , ser ut de möbler man vill ha och begär hemsändning som sker merbrationellt än när var och en åker för sig. Eller så har man med sig det man handlat, de flesta handlar faktiskt inte möbler utan det är husgeråd och småprylar av alla tänkbara slag, made in China.

Avställd
    Medlem
    jun 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Det kanske är mer lockande med en gratisbuss som står och väntar, och så kan man ju lämna av resenärerna dit man vill att dom ska komma så då dom för sig att irrationellt gå på upptäcksfärd till annat än köpcentret...
    Men nåja tråden handlade ju om en fri tågresa och vad jag kan förstå får man halva resan betald, förutsättning är att man visar kvitto för framresan plus ett kvitto från IKEA family. I princip är det väl föredömligt , IKEA börjar förstå att det inte längre är så föredömligt med gigantiska p-platser och hyra släpvagn för att få hem kartongerna. I stället siktar man på att besökarna kommer kollektivt , ser ut de möbler man vill ha och begär hemsändning som sker merbrationellt än när var och en åker för sig. Eller så har man med sig det man handlat, de flesta handlar faktiskt inte möbler utan det är husgeråd och småprylar av alla tänkbara slag, made in China.
    Det land som levererar mest till IKEA är faktiskt Polen !

Passagerare Svante Anderssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Tågluffare Visa inlägg
    Det land som levererar mest till IKEA är faktiskt Polen !
    När det gäller möbler... ja. Men småkrafset är oftast gjort av "chinesium"

SA

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Svante Andersson Visa inlägg
    När det gäller möbler... ja. Men småkrafset är oftast gjort av "chinesium"

SA

Fast det är verkligen inget unikt för IKEA.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •