Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: 2018-09-29 MÄLAB NYA TÅG - Pressvisning på Stockholm C av Mälabs nya tåg från Stadler

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

2018-09-29 MÄLAB NYA TÅG - Pressvisning på Stockholm C av Mälabs nya tåg från Stadler

Idag var det pressvisning av Mälabs nya tåg från Stadler på Stockholm C i närvaro av ansvariga politiker, leverantören Stadler, press och en hel del allmänt tågintresserade.

Även jag var där och filmade en hel del och gjorde lite intervjuer som skall klippas ihop lite senare.

För mina följare på min Youtubekanal gjorde jag också en LIVE-sändning där jag visade runt lite utanför och inne i tåget - allt lite opretentiöst men det blev även en spontan intervju med miljöpartiets Jenny Lundström (MP) på tågets övervåning.

Som alltid är det knepigt med det mobila bredbandet och på några platser var det radioskugga och sändningen laggar men det får ni ta om ni vill se filmen - liksom sedvanlig inledande Youtubereklam.

Men alla hade trevligt och som Kristoffer Tamsons, moderat trafiklandstingsråd i Stockholms län sa - "Alla dagar man får presentera ett nytt tåg är bra dagar" och det är bara att hålla med.

Det kommer säkert många fler fina bilder och filmer från pressvisningen på Postvagnen men till dess kan ni ju alltid kolla på videon.

/Jan-Erik

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: 2018-09-27 MÄLAB NYA TÅG - Pressvisning på Stockholm C av Mälabs nya tåg från Sta

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Idag var det pressvisning av Mälabs nya tåg från Stadler på Stockholm C i närvaro av ansvariga politiker, leverantören Stadler, press och en hel del allmänt tågintresserade.

Även jag var där och filmade en hel del och gjorde lite intervjuer som skall klippas ihop lite senare.

För mina följare på min Youtubekanal gjorde jag också en LIVE-sändning där jag visade runt lite utanför och inne i tåget - allt lite opretentiöst men det blev även en spontan intervju med miljöpartiets Jenny Lundström (MP) på tågets övervåning.

Som alltid är det knepigt med det mobila bredbandet och på några platser var det radioskugga och sändningen laggar men det får ni ta om ni vill se filmen - liksom sedvanlig inledande Youtubereklam.

Men alla hade trevligt och som Kristoffer Tamsons, moderat trafiklandstingsråd i Stockholms län sa - "Alla dagar man får presentera ett nytt tåg är bra dagar" och det är bara att hålla med.

Det kommer säkert många fler fina bilder och filmer från pressvisningen på Postvagnen men till dess kan ni ju alltid kolla på videon.

/Jan-Erik

Tack Jan-Erik för ett trevligt reportage om Mälabs nya fina 'Train Bleu' dubbeldäckare! Såg ju luftigt och fräscht ut med den goda takhöjden även i övervåningen.

Men varför gjorde du inte ett besök även på toaletterna?! Det tillhör väl också en 'husesyn' ombord på ett nytt tåg? För jag antar att det finns dass även på en sådan här modern vehikel?

PS. Hur klarar du tekniskt att hålla kameran så still när du går runt i tåget? Filmningen var ju behagligt mjukt gjord och det hela var därför njutbart och inget 'hela havet stormar' över tagningen. Berätta också gärna lite om din utrustning och tekniken bakom den här live-sändningen.

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: 2018-09-27 MÄLAB NYA TÅG - Pressvisning på Stockholm C av Mälabs nya tåg från Sta

Till Jan-Erik:
    Både i ämnesrubriken och i videoklippets rubrik har du skrivit 2018-09-27. Jag misstänker att du menar 2018-06-27, även om jag också lekte med tanken på att du försökte se in i framtiden.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Tack Jan-Erik för ett trevligt reportage om Mälabs nya fina 'Train Bleu' dubbeldäckare! Såg ju luftigt och fräscht ut med den goda takhöjden även i övervåningen.

Men varför gjorde du inte ett besök även på toaletterna?! Det tillhör väl också en 'husesyn' ombord på ett nytt tåg? För jag antar att det finns dass även på en sådan här modern vehikel?

PS. Hur klarar du tekniskt att hålla kameran så still när du går runt i tåget? Filmningen var ju behagligt mjukt gjord och det hela var därför njutbart och inget 'hela havet stormar' över tagningen. Berätta också gärna lite om din utrustning och tekniken bakom den här live-sändningen.
    Kul att du uppskattar filmen som är en LIVE-sändning som jag gjorde för mina följare på Youtube

Jag besökte även toaletterna och filmade både den "vanliga" och den större för bla rullstolar.
    Allt finns i den film som jag filmade efter LIVE-sändningen och som kommer som separat inlägg på PV.

Jag filmar med hjälp av min mobil, en stabilisator och en extra mikrofon ansluten till mobilen.
    Har tänkt mig att göra en film om den utrustning jag använder mig av och som faktiskt fungerar väldigt bra för mitt sätt att tågfilma.
    Det är inga märkliga eller dyra prylar - tvärtom - men dom fungerar väldigt bra tillsammans och det har varit en resa att komma fram till den konfiguration som jag använder mig av.
    Tack för att du inspirerar mig att berätta om utrustningen. Det kommer med stor sannolikhet en särskild video om detta.

Senast redigerat av arskortguldsj den 2018-07-04 klockan 19:57:36.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Till Jan-Erik:
    Både i ämnesrubriken och i videoklippets rubrik har du skrivit 2018-09-27. Jag misstänker att du menar 2018-06-27, även om jag också lekte med tanken på att du försökte se in i framtiden.
    Tack för att du är uppmärksam.
    Har fixat till datumet nu i filmen.
    På PV får jag nog stå där med skammen för där går det inte att ändra.

Senast redigerat av arskortguldsj den 2018-07-04 klockan 20:00:48.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •