Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: TiB till Norrköping

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

TiB till Norrköping

Såg att TiB-tågen på sträckan Hallsberg Mjölby kommer att omledas och istället gå till Norrköping under banarbetet mellan juli-12 augusti (v28-v32).
    https://tagibergslagen.se/trafik-led...la-och-mjolby/

Passagerare Bönans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: TiB till Norrköping

Via triangeln i Katrineholm?

TKL Fgc, Smj, Mra, Nora
    Fd. Blg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Enligt tidtabellen på länken så står det att tågen går via Katrineholmstriangeln och eftersom det inte finns några uppehåll i Katrineholm enligt tidtabellen så är ju det logiska att köra via triangeln. Finns ju då ingen vettig anledning att köra in till Katrineholm C och byta riktning på tåget om man ändå inte har uppehåll för resandeutbyte.

Senast redigerat av Alexander Lukas den 2018-06-27 klockan 11:37:45.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Alexander Lukas Visa inlägg
    Enligt tidtabellen på länken så står det att tågen går via Katrineholmstriangeln och eftersom det inte finns några uppehåll i Katrineholm enligt tidtabellen så är ju det logiska att köra via triangeln. Finns ju då ingen vettig anledning att köra in till Katrineholm C och byta riktning på tåget om man ändå inte har uppehåll för resandeutbyte.
    Så brukar det ju bli, när man kör denna typ av tåg. Dessutom ska Linköping bemanna en stor del av dessa tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Verkar som om Resrobot.exe inte är uppdaterad riktigt här. Linjetabellen är upplagd men vid sökning så får man bara upp förbindelser där man måste byta i Hallsberg och Katrineholm.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Verkar som om Resrobot.exe inte är uppdaterad riktigt här. Linjetabellen är upplagd men vid sökning så får man bara upp förbindelser där man måste byta i Hallsberg och Katrineholm.
    Jag vet inte vad du menar med Resrobot.exe, men Resrobots Köp Resa på nätet är uppdaterad, som även t.ex. www.sj.se, medan Resrobots Reseplanerare på nätet inte är uppdaterad (ännu).
    Så, det finns sökbart på en del ställen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag vet inte vad du menar med Resrobot.exe, men Resrobots Köp Resa på nätet är uppdaterad, som även t.ex. www.sj.se, medan Resrobots Reseplanerare på nätet inte är uppdaterad (ännu).
    Så, det finns sökbart på en del ställen.
    www.resrobot.se är hemsidan där både Resrobots reseplanerare och Resrobots köp finns. Konstigt att reseplaneraren och SJ.se visar andra tider än Resrobots köp. Hämtar inte alla dessa tider från samma databas?

Senast redigerat av Alexander Lukas den 2018-06-27 klockan 22:52:34.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

www.resrobot.se är hemsidan där både Resrobots reseplanerare och Resrobots köp finns. Konstigt att reseplaneraren och SJ.se visar andra tider än Resrobots köp. Hämtar inte alla dessa tider från samma databas?
    Resrobot uppdateras inte lika ofta som säljsystemen.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Nej, Resrobots reseplanerare har sin "databas" (det är säkert inte en databas i klassik it-mening, men det är en mängd tidtabellsdata som sökmotorn använder), medan Silverrails Petra-system har sin "databas", och Petra nyttjas av nästan alla sajter som säljer resor (inkl Resrobot Köp Resa).
    Självklart föds de två i grund och botten med samma indata från de olika leverantörerna av tidtabellsdata, men det går lite olika vägar, och eftersom det här rörde en slags SJ-tåg så kan de ha kommit in snabbare i Silverrails data.
    Eller så uppdaterar inte Resrobot sin "databas" varje natt.
    Jag ser att nu så visar även Reseplaneraren direkttågen, så det var högst en dags fördröjning.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mtrain Visa inlägg
    Såg att TiB-tågen på sträckan Hallsberg Mjölby kommer att omledas och istället gå till Norrköping under banarbetet mellan juli-12 augusti (v28-v32).
    Tyvärr så är det samma ´problem´ som förra året: Det verkar som om priserna inte uppdaterats med hänsyn till att man inte åker via Mjölby; Norrköping - Hallsberg kostar 210 kr (265 återbetalningsbar). Norrköping - Hallsberg med byte i Katrineholm kostar 145/210 kr. Av en ren slump så kan man just nu köpa biljett för X2000 Norrköping - Hallsberg med byte i Katrineholm för just 210 kr (lördag 4/8). X2000 Mjölby - Norrköping och TiB Norrköping - Hallsberg kan man just nu få för 205(!) kr.

Det som är bra är å andra sidan att det går att åka Norrköping - Hallsberg - Stockholm (men man kan då troligen inte åka via Örebro - Bålsta). Edit: Jo det går åka via Bålsta med byte i Örebro(!) men det blir ersättningsbuss just från Bålsta.

Det verkar som priset 210 kr är just ett problem för lokala resor Norrköping - Hallsberg, inte om det är en delsträcka.

Senast redigerat av pml den 2018-07-30 klockan 16:12:58.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

TiB:s sommarkort gäller även när man nu tillfälligt kör till Norrköping ist för Mjölby och det ger fördelaktiga priser.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av BL Visa inlägg
    TiB:s sommarkort gäller även när man nu tillfälligt kör till Norrköping ist för Mjölby och det ger fördelaktiga priser.
    En trevlig och prisvärd utflyktsbiljett.
    150 kr för 3 sammanhängande dagar med TiB, tåg samt bussar i Örebro, Västmanland och Dalarnas län om jag inte missförstått erbjudandet.
    Men man kan INTE köpa densamma på nätet eller sj.se.
    Var köper man den då... Pressbyrån??

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tack ! Nu vet jag varför jag såg det här tåget i Norsholm.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Citat Ursprungligen postat av Tåg I Dag Visa inlägg

Tack ! Nu vet jag varför jag såg det här tåget i Norsholm.
    Fin bild.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    150 kr för 3 sammanhängande dagar med TiB, tåg samt bussar i Örebro, Västmanland och Dalarnas län om jag inte missförstått erbjudandet.
    Var köper man den då... Pressbyrån??
    Kör en repris för ev svar från någon.

Var köper man den då .... Pressbyrån??

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Var köper man den då .... Pressbyrån??
    Tack för tipset!

Enligt https://sommarkortet.tagibergslagen....-sommarkortet/ så köper man det, i praktiken, via SJ callcenter (om man inte bor på en ort med återförsäljare; det finns ingen ÅF i Östergötland). "Hos SJ tillkommer ingen service-avgift".

Enligt https://www.sj.se/sv/tagresan/vara-r...markortet.html :
    Res mellan 18 juni och 19 augusti (...) Sommarkortet säljs i SJ Resebutik och via 0771–75 75 75, samt hos ett antal återförsäljare. (...) Du får inget fysiskt kort utan biljetten är en e-biljett som du själv kan skriva ut.

Jag hittade även följande tidtabell:
    https://tagibergslagen.se/wp-content...v32-180625.pdf

Intressant (för mig privat): Norrköping - Kopparberg på 2:24 utan byte, tåg varannnan timme. Ordinarie pris 405 kr enkel(!), men å andra sidan trevligt med det där kortet.

Senast redigerat av pml den 2018-07-31 klockan 20:06:51.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jonatan Visa inlägg
    Fin bild.
    Men Norsholm?
    Då gick det kanske som tjänstetåg Nr till Lp för den ordinarie trafiken slutar ju i Nr.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Men Norsholm?
    Då gick det kanske som tjänstetåg Nr till Lp för den ordinarie trafiken slutar ju i Nr.
    Dagens första från Norrköping och dagens sista till Norrköping går från/till Linköping. Dumt att köra tjänstetåg om det finns resenärer som vill åka med.
    https://tagtidtabeller.resrobot.se/t...g53b_13509.pdf
    Edit: Ser där att på söndagar går TiB-vagnen klockan 12:04 från Linköping.

Senast redigerat av Ville den 2018-07-31 klockan 21:48:22.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Dagens första från Norrköping och dagens sista till Norrköping går från/till Linköping. Dumt att köra tjänstetåg om det finns resenärer som vill åka med.
    https://tagtidtabeller.resrobot.se/t...g53b_13509.pdf
    Edit: Ser där att på söndagar går TiB-vagnen klockan 12:04 från Linköping.
    Där ser man. Självklart bäst,
    jag kollade inga tidtabeller innan jag skrev.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •