Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vagnar med valfläsk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vagnar med valfläsk

Vagnar med denna snitsiga teckning av en valfisk har setts både i Göteborg och Halmstad, någon som vet var tecknaren hör hemma? Kan vara i Gruvön men vagnarna går ju till många terminaler.

Oftast finns lite mystiska sifferkombinationer nedskrivna.

[IMG][IMG]http://i66.*******.com/2s80nq0.jpg[/IMG][/IMG]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Vagnar med valfläsk

Berättade för några vänner om just denna för bara några dagar sedan. Jag har sett den på vagnar från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi är nog många förare som undrar över just denna. Jag ogillar normalt sett klotter på lok och vagnar, men denna har under stundom givit mig ett leende på läpparna.

/.Jon Persson

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Citat Ursprungligen postat av Bloodonthetraxx Visa inlägg
    Berättade för några vänner om just denna för bara några dagar sedan. Jag har sett den på vagnar från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi är nog många förare som undrar över just denna. Jag ogillar normalt sett klotter på lok och vagnar, men denna har under stundom givit mig ett leende på läpparna.

/.Jon Persson

Jo, den valen är långt från okänd. Tittar man på vilka vagnar den dyker upp på, och i vilka omlopp de går, kombinerat med dateringarna så känns väl Maschen som en stark kandidat. Det finns starka misstankar åt samma riktning även för Coffe To Go-ritaren.
    Visserligen är klotter inte bra, men båda upphovspersonerna använder sig faktiskt av vagnskrita (även det ett indicium) så det är inte något permanent eller som behöver saneras. Ganska trevligt inslag på sätt och vis!

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Godsskada Visa inlägg
    Jo, den valen är långt från okänd. Tittar man på vilka vagnar den dyker upp på, och i vilka omlopp de går, kombinerat med dateringarna så känns väl Maschen som en stark kandidat. Det finns starka misstankar åt samma riktning även för Coffe To Go-ritaren.
    Visserligen är klotter inte bra, men båda upphovspersonerna använder sig faktiskt av vagnskrita (även det ett indicium) så det är inte något permanent eller som behöver saneras. Ganska trevligt inslag på sätt och vis!
    Men i Tyskland brukar "ettor" skrivas med "flagga". I extremfall ser det ut som ett upp-och-nervänt V.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •