Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tokresa bokad

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Tokresa bokad

11 juli reser jag med nattåg 5 Stockholm-Malmö bara för att få påbörja resan mot Skåne norrut. Avgång 22.26 och ankomst 06.54. Vi passerar Västerås och Eskilstuna samt ansluter stambanan vid Flen. Fler än jag som tänker passa på i sommar? Plats 19 i en WL4 är säkrad. Jag lär ha iPhone med gps nära kudden:) Sova? Kanske slumra ibland.

Flyger upp med BRA samma dag för jag pallar inte att krångla med byte i Flemingsberg eller var det nu blir.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-06-24 klockan 13:04:26.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tokresa bokad

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    11 juli reser jag med nattåg 5 Stockholm-Malmö bara för att få påbörja resan mot Skåne norrut. Avgång 22.26 och ankomst 06.54. Vi passerar Västerås och Eskilstuna samt ansluter stambanan vid Flen. Fler än jag som tänker passa på i sommar? Plats 19 i en WL4 är säkrad. Jag lär ha iPhone med gps nära kudden:) Sova? Kanske slumra ibland.

Flyger upp med BRA samma dag för jag pallar inte att krångla med byte i Flemingsberg eller var det nu blir.
    Att byta till pendeltåg i Flemingsberg eller Stockholm Södra är väl inte så jobbigt. Ingår i tågbiljetten, bara att gå till andra plattformen.

Vill man krångla kan skaffa speciell flygbiljett, leta upp en buss till Sturup, betala den, checka in, gå genom säkerhetskontroll och gå ombord och flyga och sedan leta upp bussen till Stockholm och köpa biljett till den bussen. Jag antar du inte har en större väska vid en enda övernattning, som är på nattåg, annars får du checka in bagage och vänta på den sen.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-06-24 klockan 13:43:25.

Medlem
    mar 2018

Det handlar nog mer om att jag inte är nöjd med produkten SJ Snabbtåg som tappat tempo år efter år. Numera med osynlig personal.

Nej, jag behöver inte checka in på flygplatsen och jag köar inte värre än när jag väntar på tåget på en plattform. Biljetter till transfer köper jag i förväg och lagrar i mobilen.

Nej, det handlar mer om att produkten SJ Snabbtåg inte levererar. För många fordonsfel och neddragen service. Trist.

Vill betona att transfer även ingår i en tågresa. Det är inte självklart att mitt resmål är Stockholm C :)

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-06-24 klockan 15:30:21.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Klart du flyger upp med BRA. Då missar du ju inte loungen på MMX.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Klart du flyger upp med BRA. Då missar du ju inte loungen på MMX.
    Sedan ett par år har SAS en sk "Café Lounge" på MMX och LLA (Luleå Airport). SAS är bättre på det mesta än BRA , och framför allt slipper man den vedervärdiga flygplatsen Bromma.

Senast redigerat av Simon B den 2018-06-24 klockan 21:54:14.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag lär ha iPhone med gps nära kudden:)
    ???

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Jag lär ha iPhone med gps nära kudden:) .
    Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    ???
    För att ha full koll på var han befinner sig?

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    För att ha full koll på var han befinner sig?
    Exakt. När jag vaknar på natten gissar jag först utan att kolla klockan. Därefter kollar jag gps. Min linjekännedom från SSB börjar bli sjukligt extrem trots att jag inte kör tåg. Jag är en stolt nörd.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •