Ja, vad är det för stackare som står med nedfällda strömavtagare på nedspåret just nu? Vi passerade just med 265 på uppspåret c:a 25 min sena.
Ja, vad är det för stackare som står med nedfällda strömavtagare på nedspåret just nu? Vi passerade just med 265 på uppspåret c:a 25 min sena.
Tåg 525 rev kontaktledningen på sträckan Kimstad-Gistad runt kl 9.50 idag och fick evakuera passagerarna till tåg 527.
Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se
Det 24 min sena tåg 529 till Köpenhamn
Även tåg 529 drabbades av elfelet, här passerade det Malmslätt idag 24 minuter för sent kl 12.29
Det 50 min sena 3941
Snälltågen 3940 & 3941 passerade varandra nästan samtidigt strax väster om Linköping, då 3941 var 50 min sent.
Senast redigerat av Tåg I Dag den 2018-06-20 klockan 13:13:40.
Östgötatrafikens tåg 8726 till Norrköping fick tydligen slutstation Linköping idag pga elfelet i Kimstad.
Tro det eller ej, men tågsätt 42 står ännu kvar då jag passerar med 538.
Finns det någon statistik över vilka fordon som orsakar kontaktledningsrivningarna? Har en känsla av att X2000 är starkt överrepresenterat!
525 rev inte kontaktledningen. 525 och Ö-traf 8720 hade fått i uppdrag att syna denna på ned- respektive uppspår mellan Kimstad - Gistad pga befarat kontaktledningsfel. Bar sig inte bättre än att 525 körde in i hängande kontaktledning pga brusten bärlina. Båda strömavtagarna skadades men det gick tydligen att köra upp tågsättet till Hagalund för egen maskin under kvällen.
Inte dagens bästa beslut av trafikledningen i Norrköping.