Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Malmvagn, Faoos

1. Klass Johan Siiraks avatar
    Medlem
    mar 2018

Malmvagn, Faoos

Stålpendeln på sin väg från Oxelösund till Borlänge/Domnarvet. Lite av ett blandat tåg. Vagnarna i mitten ger lite vibbar till tidigare malmtrafik (även om det då var andra vagnar som användes mellan Cgm och Oxd). För mej har dessa vagnar litterat Faoos men googlar och ser på nätet att Tals används också. Någon som vet korrekt littera, ägare och vad som transporteras i dessa vagnar .

Namn:  152943284531934400_resized.jpg
Visningar: 637
Storlek:  210,8 KB

Sedan undrar jag om alla ser bilden ... även då de som inte använder "SJK's gräddfil" (då jag har laddat upp bilden med adressen till det webhotell jag använder)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Malmvagn, Faoos

Citat Ursprungligen postat av Johan Siirak Visa inlägg
    Stålpendeln på sin väg från Oxelösund till Borlänge/Domnarvet. Lite av ett blandat tåg. Vagnarna i mitten ger lite vibbar till tidigare malmtrafik (även om det då var andra vagnar som användes mellan Cgm och Oxd). För mej har dessa vagnar litterat Faoos men googlar och ser på nätet att Tals används också. Någon som vet korrekt littera, ägare och vad som transporteras i dessa vagnar .

Sedan undrar jag om alla ser bilden ... även då de som inte använder "SJK's gräddfil" (då jag har laddat upp bilden med adressen till det webhotell jag använder)
    Vad menas med gräddfilen? Som inte inloggad visas inte bilden utan denna sifferrad: 152943284531934400_resized.jpg

Passagerare Svante Anderssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Malmvagn, Faoos

Originallittera Kbö... senare Uads. Detta enligt SJH 636.1.-71 års utgåva.
    Nästa littera blev Faoos enligt en 80-talsutgåva av ovanstående SJH.

SA

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •