Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: X40 i Eskilstuna igår?

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

X40 i Eskilstuna igår?

Jag var på Tunavallen igår eftermiddag och någon gång mellan 16 och 16.30 såg jag ett X40 rulla in på stationen i Eskilstuna. Det kom västerifrån (Örebro-Arboga-Kungsör-rangerbangården)
    Några minuter senare kommer ett till som åker i motsatt riktning (från stationen i riktning västerut). Det är dock möjligt att det var samma tåg.

Frågan är då om någon vet vad det gjorde här? Det har väl inte trafikerats med X40 på Eskilstuna på ett bra tag nu.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: X40 i Eskilstuna igår?

Citat Ursprungligen postat av JEC Visa inlägg

Frågan är då om någon vet vad det gjorde här? Det har väl inte trafikerats med X40 på Eskilstuna på ett bra tag nu.
    X40-2 3310 gick Eskilstuna - Arboga - Eskilstuna hela dagen igår, totalt 9 varv. Så det var samma tågsätt du såg.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    X40-2 3310 gick Eskilstuna - Arboga - Eskilstuna hela dagen igår, totalt 9 varv. Så det var samma tågsätt du såg.
    Var detta speciellt under banarbetet i veckan som gick (till och med igår söndag) med bussersättning Läggesta-Eskilstuna och bruten anslutning till tågen Eskilstuna-Arboga?
    Det låter ju som att det inte behövdes många platser då mellan Eskilstuna-Arboga.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

OK, jag misstänkte att det var samma tåg. Frågan kvarstår dock varför man helt plötsligt kör X40 på sträckan?

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Var detta speciellt under banarbetet i veckan som gick (till och med igår söndag) med bussersättning Läggesta-Eskilstuna och bruten anslutning till tågen Eskilstuna-Arboga?
    Det låter ju som att det inte behövdes många platser då mellan Eskilstuna-Arboga.
    Citat Ursprungligen postat av JEC Visa inlägg
    OK, jag misstänkte att det var samma tåg. Frågan kvarstår dock varför man helt plötsligt kör X40 på sträckan?
    Det Ulf Broman nämner här ovan, är väl en hyfsat trolig orsak.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Det Ulf Broman nämner här ovan, är väl en hyfsat trolig orsak.
    Jaha, jag missförstod Ulfs inlägg tror jag. Tack för svar också. :)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •