Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bomhelvetet i Åkarp sågas itu

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bomhelvetet i Åkarp sågas itu

Nu har "Bomhelvetet" fällts för sista gången
    Öppen artikel i Sydsvenskan, än så länge i alla fall...

Videon längst ner berättar om en anekdot där bommarna var nere i 82 minuter. Måste väl varit något fel då? Eller kan man tillåta att bommarna är nere så länge medvetet? Kanske efter ett större fel och det tar den tiden att få förbi alla köande tåg?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Bomhelvetet i Åkarp sågas itu

Citat Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
    Videon längst ner berättar om en anekdot där bommarna var nere i 82 minuter. Måste väl varit något fel då? Eller kan man tillåta att bommarna är nere så länge medvetet? Kanske efter ett större fel och det tar den tiden att få förbi alla köande tåg?
    Även utan tågkö kan trafiken vara så tät att bommarna inte går upp, i synnerhet som det finns en plattform norr om plankorsningen vilken förlänger den tiden bommarna ligger nere för södergående tåg med uppehåll. I viss utsträckning även för norrgående i och med att dessa börjar bromsa innan plankorsningen.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag var där en sväng i veckan! Var tvungen att uppleva bommarna en sista gång!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Har bara haft anledning att köra där ett par gånger men vid över hälften av gångerna har vägskyddet varit aktiverat när jag kommit dit eller percis efterstrax efter jag passerat. Jag förstår att de som haft anledning att köra där ofta är glada nu.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •