Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Arbete getingmidjan - begränsat sortiment i bistro och 1:a klass

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Arbete getingmidjan - begränsat sortiment i bistro och 1:a klass

Följande kommer tydligen finnas:

Wraps
    Trekantssmörgås
    Pannkakor
    Pastasallad
    Frukostsmörgås
    Yoghurt

Följande kommer tydligen inte finnas:

Räksmörgås
    Varmrätter
    Grytor
    Kalf & Hansen
    Små sallader och tapas

Och enbart frukost i första klass. Ej möjligt att förbeställa 3-rätters eller något annat.

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Arbete getingmidjan - begränsat sortiment i bistro och 1:a klass

Jag skulle aldrig utsätta mig för eländet men det finns något som stavas inrikesflyg. Däremot ser jag fram emot att åka 1 via Västerås. Det ska bli kul.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Jag skulle aldrig utsätta mig för eländet men det finns något som stavas inrikesflyg. Däremot ser jag fram emot att åka 1 via Västerås. Det ska bli kul.
    Blir väl svårt att omleda några tåg via Västerås i sommar då det är banarbete mellan Sundbyberg och Bålsta? Är väl bättre att åka tåg till Stockholm Södra där man kan byta till pendeln än att omleda till Bålsta och bussa in passagerarna till Stockholm?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Alexander Lukas Visa inlägg
    Blir väl svårt att omleda några tåg via Västerås i sommar då det är banarbete mellan Sundbyberg och Bålsta? Är väl bättre att åka tåg till Stockholm Södra där man kan byta till pendeln än att omleda till Bålsta och bussa in passagerarna till Stockholm?
    Fast nu talade Ola om nattåg nummer 1 och så är ju banarbetet till Bålstas kortare än det på getingmidjan så i början av juli går det direkt nattåg från Stockholm C till Malmö, och då måste det gå över Bålsta och Västerås, fast det annonseras tydligen som nummer 5, inte som nummer 1.
    Men Ola tycker nog att det är tåg 1 ändå (och jag håller med honom om det).

Däremot i andra halvan av juli verkar nattåget utgå från Flemingsberg, och man får förslaget att ta pendeln dit.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kollar man i turlistan kan man se att veckan efter midsommar står det ej tillgänglig på flera avgångar har inte kollat alla avgångar men skulle inte bli förvånad om spåret mot Bålsta är avstäng under natten. Banverket borde även skriva in under bananbete om det finns avstängningar under natten. Själv sitter jag nu med några konsertbiljetter som jag inte kan använda eftersom 23.14 tåget verkar vara inställda. Får kanske kolla dag för dag om det finns fler avgångar från Stockholm som inte avgår så man fastnar på Stockholm C. Tycker att banverket borde ange under banarbete om man stänger av spår del av dag.
    Så om getingmidjan är avstängd så kolla om tåget kan gå över Västerås nattetid och tidigt på morgonen.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Kollar man i turlistan kan man se att veckan efter midsommar står det ej tillgänglig på flera avgångar har inte kollat alla avgångar men skulle inte bli förvånad om spåret mot Bålsta är avstäng under natten. Banverket borde även skriva in under bananbete om det finns avstängningar under natten. Själv sitter jag nu med några konsertbiljetter som jag inte kan använda eftersom 23.14 tåget verkar vara inställda. Får kanske kolla dag för dag om det finns fler avgångar från Stockholm som inte avgår så man fastnar på Stockholm C. Tycker att banverket borde ange under banarbete om man stänger av spår del av dag.
    Så om getingmidjan är avstängd så kolla om tåget kan gå över Västerås nattetid och tidigt på morgonen.
    Vilken turlista har du tittat i?
    På t.ex. www.sj.se så ser du ju om tåget bussersatts (du kan behöva klicka på raden för att se detaljer om det är tåg eller buss). Om det står Ej tillgänglig så ska det bara betyda att det ännu inte går att köpa biljett till tåget/bussen.
    Och jag är övertygad om att båda arbetena (Getingmidjan resp Bålsta) innebär avstängning dygnet runt.

Angående nattåget så kan du t.ex. kolla tåg 5 den 4 juli, antingen på https://tracker.railit.se/#/services/tdt (du kan behöva skapa konto), eller att söka Västerås-Malmö på www.sj.se så ser du att det även är uppehåll för påstigande i Västerås till nattåget till Malmö.

Angående konserten och 23.14 så får du nog berätta var konserten är och vart du skall resa hem, så kanske du kan få bättre hjälp. Om det är från Stockholm till Västerås så verkar det enligt linjetabellen för juli som att ersättningsbussen till Bålsta avgår 22.40 de dagar tåget normalt går 23.14.
    Och om det är för tidigt så kör Swebus Express en buss från Stockholm 23.00, som man hittar på t.ex. https://reseplanerare.resrobot.se (där även tågen med ersättningsbussar också syns).

Så, det verkar gå att ta sig fram trots dessa arbeten.

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Fast nu talade Ola om nattåg nummer 1 och så är ju banarbetet till Bålstas kortare än det på getingmidjan så i början av juli går det direkt nattåg från Stockholm C till Malmö, och då måste det gå över Bålsta och Västerås, fast det annonseras tydligen som nummer 5, inte som nummer 1.
    Men Ola tycker nog att det är tåg 1 ändå (och jag håller med honom om det).

Däremot i andra halvan av juli verkar nattåget utgå från Flemingsberg, och man får förslaget att ta pendeln dit.
    Blir nyfiken på hur de planerar att vända Nattåg i Flemingsberg med tanke på städning, bäddning, vattentryckning och fekalietömning.

Ska dock göra minst ett par resor med 1 (5) via Västerås bara på kul. Jo, jag har ett sovvagnsberoende och tänker inte söka KBT för att stävja min last.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Blir nyfiken på hur de planerar att vända Nattåg i Flemingsberg med tanke på städning, bäddning, vattentryckning och fekalietömning.
    Det kanske är tur att det inte är så många som åker med tåg 1?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Banverket borde även skriva in under bananbete om det finns avstängningar under natten. ... Tycker att banverket borde ange under banarbete om man stänger av spår del av dag.
    Banverket? De la ner för 8 (åtta) år sedan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ska dock göra minst ett par resor med 1 (5) via Västerås bara på kul. Jo, jag har ett sovvagnsberoende och tänker inte söka KBT för att stävja min last.
    Något sätt att sköta detta på måste dom väl ha hittat på med tanke på att det är ganska många fjärrtåg som måste vända i Flemingsberg eller Stockholm Södra i sommar?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Det finns inlagda tåglägen för tjänstetåg via Citybanan.
    /TKO

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Görs i så fall vid Älvsjö gbg (om inte tågsättet dras till/från Hagalund).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •