Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Drönarfilm | Rosengård station | 2018-06-13

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Drönarfilm | Rosengård station | 2018-06-13

Hej

Arbetena med Rosengård går framåt. De har nu bytt sida och är i dagsläget enligt tidplan. Stationen öppnas upp i december 2018

https://youtu.be/SAG30A-FNOc

Med vänlig hälsning, Ossian Olsson

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Drönarfilm | Rosengård station | 2018-06-13

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Hej

Arbetena med Rosengård går framåt. De har nu bytt sida och är i dagsläget enligt tidplan. Stationen öppnas upp i december 2018

https://youtu.be/SAG30A-FNOc

Med vänlig hälsning, Ossian Olsson
    Tack för ännu en intressant drönarfilm! Jag ser fram mot flera sådana här videor signerade av Herrolsson.

Ett förslag till förbättring vore dock att du kunde ha ett svagt miljöljud till de här filmerna. Jag gillar normalt inte de YouTube-filmer där man krämar på med hög musik från något fritt musikbibliotek med dåliga gratislåtar.

Men däremot skulle det kännas fint med någon form av diskret ambient miljöljud som exempelvis ett svagt vindbrus, motorljud från passerande motorvagnståg på linjen etc. för att inte tala om en skrattande fiskmås som passerar förbi drönaren!

T.o.m. en film från ett helt tomt rum har ju ett slags odefinierat miljöljud som man lägger på ljudspåret i en professionell videoproduktion för att skapa en slags rumsnärvaro. 😊👍

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare Plastmackans avatar
    Medlem
    feb 2018

Tack för filmen!

1:e december står det på en skylt att stationen ska öppnas.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Tack för ännu en intressant drönarfilm! Jag ser fram mot flera sådana här videor signerade av Herrolsson.

Ett förslag till förbättring vore dock att du kunde ha ett svagt miljöljud till de här filmerna. Jag gillar normalt inte de YouTube-filmer där man krämar på med hög musik från något fritt musikbibliotek med dåliga gratislåtar.

Men däremot skulle det kännas fint med någon form av diskret ambient miljöljud som exempelvis ett svagt vindbrus, motorljud från passerande motorvagnståg på linjen etc. för att inte tala om en skrattande fiskmås som passerar förbi drönaren!

T.o.m. en film från ett helt tomt rum har ju ett slags odefinierat miljöljud som man lägger på ljudspåret i en professionell videoproduktion för att skapa en slags rumsnärvaro.
    Tack Arne!

Jag ska vara ärlig här och säga att anledningen varför det inte är något ljud på filmerna är för att jag sitter på en ganska gammal dator så det tar extremt lång tid att rendera filmerna i 4k. Då Apple valde att inte släppa nya Macbooks nu i Juni så får vi vänta lite med ljud på dessa filmer, men jag tar åt mig av det och ser vad jag kan göra i framtiden!

Citat Ursprungligen postat av Plastmackan Visa inlägg
    Tack för filmen!

Det är nog fel, är ganska säker på att det är trafikstart 9 december då det är tidtabellsskifte. Dock vet jag inte i dagsläget vilken dag själva invigningen kommer att vara.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Plastmackan Visa inlägg
    Tack för filmen!

https://www.instagram.com/p/Bj_pNADB...=ossiankolsson

Nu tror jag att jag förstår vilken skylt du menar! Det som menas är "I december.." och inte första :)

Passagerare Plastmackans avatar
    Medlem
    feb 2018

Precis Det var den där blå banderollen. Mitt misstag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •