Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: SWB 58, bildgåta

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

SWB 58, bildgåta

Hej!

När och vart kan denna bild vara tagen, jag har ett hum själv men ni får gärna komma med er kunskap först!

//Viking

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: SWB 58, bildgåta

Surahammar?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Skulle det kunna vara, men jag tror att det var Vasteras eller Orebro, Vi var ialla fall på väg till Kristinehamn (från Stockholm) har jag sett på senare filmrutor.....

Senast redigerat av Viking den 2018-06-11 klockan 14:56:28.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Viking Visa inlägg
    Skulle det kunna vara, men jag tror att det var Vasteras eller Orebro, Vi var ialla fall på väg till Kristinehamn (från Stockholm) har jag sett på senare filmrutor.....
    När då?
    Jag hade gissat på väg till Krylbo.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Exakt vet tyvärr inte jag heller (jag håller på att försöka få ordning på mina foton) men jag tror det är någon gång mellan juni 1981 och fram till juni 1983

Hälsar
    Viking

Senast redigerat av Viking den 2018-06-11 klockan 15:53:26.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Brukar använda https://kartbild.com/#14/59.6709/16.6093 när jag ska identifiera mina gamla bilder och bilder jag fått av mina vänner. Hittar inga hus eller hög skorsten som passar in på bilden om jag letar på kartan från 1975 till senaste flygbild. Har kollat in sträckan Stockholm Örebro och upp till Fagersta.

Passagerare Svante Anderssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Kristinehamn... var det när den lösa hjulringen skulle fixas?

SA

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej!

När och vart kan denna bild vara tagen, jag har ett hum själv men ni får gärna komma med er kunskap först!

//Viking
    Ekeby bangård i Karlskoga.
    Det röda huset till vänster i bild är till utseende identiskt med Sintrams väg 2. Kan möjligen vara det likadana Sintrams väg 4 som försvann under den stora rivningsvågen i Karlskoga tillsammans med flera andra hus på Ekebyområdet. Skorstenen revs vid övergång till fjärrvärme. Skuggan av den syns på kartbild.com år 1975. Signalen heter numera Bof E2.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hej!

//Viking
    Citat Ursprungligen postat av Bengt Löfgren Visa inlägg
    Ekeby bangård i Karlskoga.
    Det röda huset till vänster i bild är till utseende identiskt med Sintrams väg 2. Kan möjligen vara det likadana Sintrams väg 4 som försvann under den stora rivningsvågen i Karlskoga tillsammans med flera andra hus på Ekebyområdet. Skorstenen revs vid övergång till fjärrvärme. Skuggan av den syns på kartbild.com år 1975. Signalen heter numera Bof E2.
    Bra där.
    Goggles gatubild idag

Inte bara skorstenen som är riven. Hela kvarteret nästan.
    https://kartor.eniro.se/m/ingKs
    https://kartbild.com/#18/59.32545/14.49186 - klicka i 1975

Senast redigerat av Ville den 2018-06-11 klockan 18:17:36.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Synd att det inte finns något Goggles train. Undrar om Goggles skulle få tillstånd att montera en filmkamera i fronten på lok så man kunde få Goggle trainkartor från samtliga svenska järnvägar?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag tror bilden är tagen -81 eller -82, NBVJ körde med SWB 58 mellan Bofors station och rundgång på Ekeby rangerbangård. Skorstenen som var till för Ekebys panncentral revs i början på -90 talet.

Mvh Erik

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av V1 Visa inlägg
    Jag tror bilden är tagen -81 eller -82, NBVJ körde med SWB 58 mellan Bofors station och rundgång på Ekeby rangerbangård. Skorstenen som var till för Ekebys panncentral revs i början på -90 talet.

Mvh Erik
    Tack alla för hjälpen, otroligt vilken kunskap det finns här
    På resten av rullen har jag upptäckt en buss som enligt Svensk Busshistoria hade första registreringsdatum 830321.
    Vid lokatallet I Kristinehamn tog jag följande bild;

Så min gissning är att bilden är tagen i maj 1983, finns det något som motsäger det?

//Viking

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •