Vilka stationer, hållplatsuppehåll för resande fanns för Älvsborgsbanan 1986 - 1988 ?
Idag stannar ju bara tågen i Herrljunga, Vara , Grästorp, Vargön, Vänersborg, Öxnered
Japp! Tågluffaren är tillbaka och har löst nytt obegränsat kort..![]()
Vilka stationer, hållplatsuppehåll för resande fanns för Älvsborgsbanan 1986 - 1988 ?
Idag stannar ju bara tågen i Herrljunga, Vara , Grästorp, Vargön, Vänersborg, Öxnered
Japp! Tågluffaren är tillbaka och har löst nytt obegränsat kort..![]()
Tror att tågen då fortfarande stannade i Vedum. Håkantorp var nog indraget redan för Älvsborgsbanans tåg men Kinnekilletågen stannade där!
Flakeberg fanns nog ännu då(med mycket få uppehåll)?/Ulf
Du har rätt Staffan! När jag började min lokförarutbildning 1981 stannade tågen i Flakeberg (tror det var behovsuppehåll) men jag har aldrig stannat där som färdigutbildad förare!
Nej, Vedum här inget med Rotum att göra. Rotum var orten i Galenskapernas film Leif och den saknade direkt motsvarighet i verkligheten men har vissa likheter med Bofors och Boforsaffären (läs Rotum baklänges!)
Däremot hade Vedums station en stor roll i Galenskapernas film "Stinsen brinner" och då hette den Svedum.
Någon stins manlig eller kvinnlig har nog inte funnits i Flakeberg de senaste 50 åren.......När vi stannade där i början på 80 talet fanns bara en liten träkur och kort plattform. Kanske förväxlade du stinsen med tågmästaren som på 80 talet fortfarande gav avgång till föraren vid varje stopp?
Idag: vedum och Håkantorp (iofs Kinnekulletåget..) ?