Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Mat på snabbtåg i Augusti

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

Mat på snabbtåg i Augusti

Jag har en kompis som skall åka till Helsingborg 23 augusti och han kunde inte beställa mat i första klass.

Någon som vet om det är någon förändring på gång?

Detta är efter avstängningen av centralbron.

Provade själv att boka i september och man kan beställa mat men sedan får man ett felmeddelande.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Mat på snabbtåg i Augusti

Citat Ursprungligen postat av Lm Visa inlägg
    Jag har en kompis som skall åka till Helsingborg 23 augusti och han kunde inte beställa mat i första klass.
    Varifrån skall kompisen åka? Och med vilket tåg?

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

529 som går 10:20 från Stockholm Central den 23'e augusti via Lund.
    Man får "Vi ber om ursäkt, något gick fel. Var vänlig försök igen." om man väljer mat oberoende av delsträcka.

Jag provade även att boka Stockholm-Göteborg,Stockholm-Sundsvall och andra dagar , även i Oktober och man får samma felmeddelande.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Någon som vet om det är någon förändring på gång?
    Detta är efter avstängningen av centralbron.
    Provade själv att boka i september och man kan beställa mat men sedan får man ett felmeddelande.
    Jag är fortfarande nyfiken på varifrån och vilken väg och vilka tåg kompisen tänkte åka med, men jag provade ett slumpmässigt Stockholm-Helsingborg 8.15, med SJ 3000 från Lund, och jag bokade på www.tagbokningen.se för de ger bästa felmeddelandena.

Det blir felsvar med några slumpmässiga rätter, "Tillvalet saknas på denna avgång."
    Så, jag blir inte mycket klokare. Antingen vet inte SJ vilka mattillval de kommer att ha i augusti, eller så kommer de inte ha de som jag provat med, eller (fast det känns mindre troligt) så är det återigen något banarbete eller liknande som gör att de inte kan erbjuda mat. Men, under sommarstoppet vid Södra så är ju matalternativen inte valbara, så jag antar att detta med 23 aug inte är färdigt ännu. Det går väl fortfarande att lägga till maten på en bokning i efterhand.

Vad fick du för felsvar för resa i september?

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag är fortfarande nyfiken på varifrån och vilken väg och vilka tåg kompisen tänkte åka med, men jag provade ett slumpmässigt Stockholm-Helsingborg 8.15, med SJ 3000 från Lund, och jag bokade på www.tagbokningen.se för de ger bästa felmeddelandena.

Det blir felsvar med några slumpmässiga rätter, "Tillvalet saknas på denna avgång."
    Så, jag blir inte mycket klokare. Antingen vet inte SJ vilka mattillval de kommer att ha i augusti, eller så kommer de inte ha de som jag provat med, eller (fast det känns mindre troligt) så är det återigen något banarbete eller liknande som gör att de inte kan erbjuda mat. Men, under sommarstoppet vid Södra så är ju matalternativen inte valbara, så jag antar att detta med 23 aug inte är färdigt ännu. Det går väl fortfarande att lägga till maten på en bokning i efterhand.

Se ovan, men det troligaste är väl att SJ inte bestämt vilket matupplägg dom skall ha framöver eftersom det inte verkar spela någon roll vilken destination man väljer.

Passagerare Lms avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg

Se ovan, men det troligaste är väl att SJ inte bestämt vilket matupplägg dom skall ha framöver eftersom det inte verkar spela någon roll vilken destination man väljer.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

529 som går 10:20 från Stockholm Central den 23'e augusti via Lund.
    Man får "Vi ber om ursäkt, något gick fel. Var vänlig försök igen." om man väljer mat oberoende av delsträcka.

Jag provade även att boka Stockholm-Göteborg,Stockholm-Sundsvall och andra dagar , även i Oktober och man får samma felmeddelande.
    Hej!
    Jag skrev mitt svar på ditt första inlägg medan du skrev detta svar.
    Som jag skrev där så har ju www.sj.se valt att ha egna väldigt generella felmeddelanden, ibland får man de mer detaljerade svaren på andra sajter, och det svaret som syns på t.ex. tagbokningen indikerar ju just det som du pekar på, nämligen att allt inte är klart ännu (om det sen är beslut som fattas eller bara jobbet att definiera hur många portioner man kan sälja på varje avgång vet jag inte heller).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •