Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Heja Sverige!

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Heja Sverige!

X2 2016 och UA2 2886 har nu fått denna foliering för att stötta nationen innan något slags idrottstävling. Idag, i tåg 10431, lär dessutom det svenska herrlandslaget i sagda idrott ha befunnit sig ombord.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Heja Sverige!

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    X2 2016 och UA2 2886 har nu fått denna foliering för att stötta nationen innan något slags idrottstävling. Idag, i tåg 10431, lär dessutom det svenska herrlandslaget i sagda idrott ha befunnit sig ombord]
    Kul,som omväxling till det gråa. Inte helt estetiskt lyckat tycker jag , man hade nog vunnit på att göra hela fronten gul.

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Kul,som omväxling till det gråa. Inte helt estetiskt lyckat tycker jag , man hade nog vunnit på att göra hela fronten gul.
    Utanför järnvägsentusiasternas krets tittar rätt få personer på fronten på tåget; har man tur KANSKE de sliter blicken från något angelägnare (jo det är hemskt, jag vet, men folk tänker faktiskt så) och KANSKE ser sidan på tåget innan de kliver på.

Fast om de tittar så kan de fundera på om "Hej Mamma" eller "Heja Mamma" är det mest logiska...

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Utanför järnvägsentusiasternas krets tittar rätt få personer på fronten på tåget; har man tur KANSKE de sliter blicken från något angelägnare (jo det är hemskt, jag vet, men folk tänker faktiskt så) och KANSKE ser sidan på tåget innan de kliver på.

Fast om de tittar så kan de fundera på om "Hej Mamma" eller "Heja Mamma" är det mest logiska...
    Nja beror nog på, på utgångsstationen är det nog få som går fram och tittar på fronten, mer än jag då som gärna vill ha loknummer till loggboken. Men på mellanstationer står man kanske på plattformen och har långtråkigt tills tåget dyker upp. Man noterar fronten i några sekunder men det kan väl vara värt något att den ser proper ut.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    X2 2016 och UA2 2886 har nu fått denna foliering för att stötta nationen innan något slags idrottstävling. Idag, i tåg 10431, lär dessutom det svenska herrlandslaget i sagda idrott ha befunnit sig ombord.

Fin färgbild! Tummen upp för den! Hade du blivit förvarnad om det strajpade X2-sättet och därför tagit dig till Älvsjö för att hitta en bra fotoposition? Du hade ju för övrigt tur med ljuset också!

PS. Är du helt allvarlig när du skriver om 'något slags idrottstävling' i samband med folieringen? Eller vill du skoja lite med oss tågnördar?! Men du kan väl knappast ha undgått vad det är för herrlandslag. Det är ju givetvis det svenska fotbollslandslaget som ska till Ryssland för fotbolls-VM 2018. Men det visste du förstås redan!

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Robert
    Ej längre aktiv

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg

PS. Är du helt allvarlig när du skriver om 'något slags idrottstävling' i samband med folieringen? Eller vill du skoja lite med oss tågnördar?! Men du kan väl knappast ha undgått vad det är för herrlandslag. Det är ju givetvis det svenska fotbollslandslaget som ska till Ryssland för fotbolls-VM 2018. Men det visste du förstås redan!
    Det finns faktiskt folk som inte kan bry sig mindre om idrott, jag är en av dom.

Passagerare Jonas avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Det finns faktiskt folk som inte kan bry sig mindre om idrott, jag är en av dom.
    Samma här, jag vet att Hockey är en god panerad fiskfilé! (tror det stavas Hoki, höhöhö torrt gräs)

Men en sak jag inte riktigt förstår, hur kan man nu ha ett önskemål att det ska vara jämlikt och kvinnor och män ska betyda samma.
    Men samtidigt är det den manliga sporten som märks reklammässigt mest!
    Det är den manliga sporten som alla (utom jag och en eller två till då) ska se, men sport utövat av kvinnor eller damer får inte samma plats i tv, tidningar eller andra kanaler.

Skulle varit kul och se ett tåg med foliering för något som kvinnor utövar.
    Typ kast med lat man eller vilka sporter dom nu utövar.

Tack för fin och intressant bild bara!

PS även jag saknar stora tydliga inventarienummer på X2 tågsätten, jag gillar leveransutförande på X1 tågen, där man mycket tydligt kunde se individnumret!

/Jona

Filosofen Jona i Söv

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Fin färgbild! Tummen upp för den! Hade du blivit förvarnad om det strajpade X2-sättet och därför tagit dig till Älvsjö för att hitta en bra fotoposition? Du hade ju för övrigt tur med ljuset också!
    Jo, jag var förvarnad.

Ja självklart.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sportboll som sportboll...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Sportboll som sportboll...
    Jag säger som grannen när hans danska svärmor skulle komma på besök: "Det är bara ett par veckor, det går ganska fort!"

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg
    Jag säger som grannen när hans danska svärmor skulle komma på besök: "Det är bara ett par veckor, det går ganska fort!"

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jona Visa inlägg
    alla (utom jag och en eller två till då)
    Åtminstone två (Robert och jag). Tur att mitt land inte är med i den där ryska tävlingen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •