Ursprungligen postat av
ArneO
11-13 september skall jag på en konferens i Durham (Newcastle) och 16-17 september ytterligare en i Genève samt ett möte i Aarhus 19 september. Jag har i samråd med arbetsgivaren beslutat att göra resorna med ett interrailkort (7 dagar på 30 dagar). Framresan blir 9-10 september Lund-Köpenhamn-Bryssel (övernattning - London-Durham.
Min plan Durham-Genève 14-15 september är öppen. Jag behöver marginaler i London för att säkert hinna Eurostar - och i Paris om jag skall vidare med TGV med bokning. Min erfarenhet av tågresor i Frankrike och Schweiz är obefintlig, så jag skulle behöva råd och tips. Gärna reser jag genom natursköna alp-områden. Frankrike har jag sett tidigare per bil/buss.
Ett reseförslag som jag ramlade över var Durham-London-Paris-Lyon fredag 14 september med mycket luft i London och Paris. Sedan Lyon (8.08)-Annecy-St Gervail les Bains le Fayet-Vallorcine-Martigny-Lausanne-Genève på lördagen. Är dessa sträckor sevärda?
Resan från Genève blir sannolikt kväll 17 september Genève-Basel (övernattning) - Hamburg-Aarhus (övernattningar) - Uddevalla.
Jag tackar för alla förslag, men främst för delen London-Genève