Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rapport från 506 från en vän

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Rapport från 506 från en vän

Kassasystemet fungerade inte men till slut fick de igång det men bara för kontanter. Kundfokuset hos SJ ligger ju inte i världsklass om vi säger så. Gammal trött dinosaurie som överlever tack vare ett dominerande distributionssystem.

Dessa problem inträffar inte 10.000 meter upp i luften, inte hos MTR Express och inte hos Snälltåget.

Men SJ har ju en kanalutvecklingschef. Vilken tur. Ledningen borde jobba på tågen ett par dagar i månaden för att möta verkligheten. En synlig ledning. Inte bara pressmeddelanden.

Tåget var dessutom överfullt pga tidigare inställd avgång.

Jag tycker synd om de som jobbar ombord på underbemannade SJ Snabbtåg. Produkten är helt urholkad men kanske de flesta bara vill resa från A till B och köpa med något från Pressbyrån?

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-06-03 klockan 19:39:28.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Rapport från 506 från en vän

Själv tog jag en sväng till München förra helgen:

Tåg Alvesta-Kastrup på torsdagen. I tid.
    18 minuter efter utsatt tid öppnade boardingen, när vi väl var på blev vi utknuffade från gate, men fick inte lyfta på 40 minuter. Oväder i Tyskland.
    Väl i Tyskland gick alla tåg i tid, vilket innebar att jag blev en timme sen till min destination strax utanför Garmisch-Partenkirschen pga flyget.
    Fredag-lördag åktes en del tåg, enstaka minuters försening var det kanske.
    Söndag åter tåg till flygplatsen, resan dit gick perfekt enligt plan.
    Vid boarding visade det sig vara flygledarstrejk i Frankrike, och "mitt" plan påstods därför vara i Barcelona. Men det är tveksamt, för vi kom iväg 105 minuter sent.
    I väntan på flyg konstaterade jag att det fanns tre kaffeautomater i den terminal jag "satt fången i", fast två var tillfälligt ur bruk och var och en hänvisade till de andra två.
    Tåget Kastrup-Alvesta, ankom Alvesta två minuter sent. Tyvärr var det inte rätt tåg pga flyget.

Men du har helt rätt i att inget spännande hände 10 000 meter upp. Och ta betalt, det kunde de redan på flygplatsen. Så fort man kommit innanför säkerhetskontrollen.
    Anledningen till att folk envisas med att åka tåg är kanske att flyget också är uselt, men inte riktigt på samma sätt?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •