Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Snälltågets lite långsammare snälltåg

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Snälltågets lite långsammare snälltåg

Bild från igår... Kanske dags att tvätta tvätta tvätta loket loket loket snart?

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Snälltågets lite långsammare snälltåg

Kanske de kan fråga SJ om de får låna deras tvättråd. Visserligen gäller dessa för X2 men de kanske också går använda för Vectron.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg

Har Snälltågets lokförare andra regler numer för användningen av vilken strömavtagare som ska användas i körriktningen? Eller är det inte så noga längre med den saken?!

undrar den nyfikne på kungens holme

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Har Snälltågets lokförare andra regler numer för användningen av vilken strömavtagare som ska användas i körriktningen? Eller är det inte så noga längre med den saken?!

undrar den nyfikne på kungens holme
    Det är olika på olika loktyper. Så det kan mycket väl vara så att Vectron skall använda främre strömavtagare. Det skulle ju också kunna vara så att den andra strömavtagaren är trasig eller i vart fall i dålig kondition.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Staffan Sävenfjord Visa inlägg
    Det är olika på olika loktyper. Så det kan mycket väl vara så att Vectron skall använda främre strömavtagare. Det skulle ju också kunna vara så att den andra strömavtagaren är trasig eller i vart fall i dålig kondition.
    Efter en titt på lite bilder av Vectronlok verkar det ganska blandat mella främre och bakre så gissningsvis avgör föraren själv vilket.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Om bilden visar tåg 3931 satt jag i detsamma på väg till Berlin. Om det bara gäller loket är min erfarenhet att det kändes som att det var tryck i det. Tåget hade nått högsta tillåtna hastighet redan före Södertunneln och Jan L:s Sst svischades förbi så att det inte gick att läsa stationsskyltarna. Klar skillnad mot X2 alltså.

Över till Berlinresan: det var varmt i går och det kändes hela natten. Men vi talar om liggvagnsstandard, så kravet kanske inte ska ställas alltför högt. Däremot, och det är allvarligt, man måste kunna begära någon form av lakan och kuddar. Det är inte godtagbart att man ska behöva sova direkt mot den sittplats som ingen vet vem som tidigare använt den. Samma gäller kudden. Man ska inte, som i mitt fall, behöva lägga en medhavd skjorta mellan huvudet och kudden.

Tänk om kudden var lika skitig som loket?

Visst, jag kom fram till Berlin, men riktigt irriterad.

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2018-06-02 klockan 18:55:20.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Är loket verkligen otvättat? Eller är det bara fråga om den så här års sedvanliga ansamlingen av f d insekter?

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Är loket verkligen otvättat? Eller är det bara fråga om den så här års sedvanliga ansamlingen av f d insekter?
    Det ena utesluter väl inte det andra?

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Det ena utesluter väl inte det andra?
    Svårt att se på bilden om det är bara fronten eller hela loket som behöver tvättas. Men lika smutsigt som den SJ X55 jag såg igår i Helsingborg är det troligen inte.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Svårt att se på bilden om det är bara fronten eller hela loket som behöver tvättas. Men lika smutsigt som den SJ X55 jag såg igår i Helsingborg är det troligen inte.
    Ser dessvärre ingen bild på den smutsiga X55:an

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Ser dessvärre ingen bild på den smutsiga X55:an
    Det är nog åtminstone SJ glada över ...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Om bilden visar tåg 3931 satt jag i detsamma på väg till Berlin. Om det bara gäller loket är min erfarenhet att det kändes som att det var tryck i det. Tåget hade nått högsta tillåtna hastighet redan före Södertunneln och Jan L:s Sst svischades förbi så att det inte gick att läsa stationsskyltarna. Klar skillnad mot X2 alltså.

Över till Berlinresan: det var varmt i går och det kändes hela natten. Men vi talar om liggvagnsstandard, så kravet kanske inte ska ställas alltför högt. Däremot, och det är allvarligt, man måste kunna begära någon form av lakan och kuddar. Det är inte godtagbart att man ska behöva sova direkt mot den sittplats som ingen vet vem som tidigare använt den. Samma gäller kudden. Man ska inte, som i mitt fall, behöva lägga en medhavd skjorta mellan huvudet och kudden.

Tänk om kudden var lika skitig som loket?

Visst, jag kom fram till Berlin, men riktigt irriterad.
    Oj var det inte ens lakan och örngott alltså? Är det standard? Riktigt snuskigt!

Senast redigerat av nisso den 2018-06-03 klockan 16:47:28.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ten points

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •