Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nyköpingsbanan

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nyköpingsbanan

Gräsbrand mellan Vagnhärad och Västerljung. Troligen en vanlig inbromsning här. Tågen brukar sätta till broms i höjd med Västerljungs stationshus.

SR P4 Sörmland

Sörmlands Nyheter

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Nyköpingsbanan

Nej, det är tjuvbroms här också, Sparktrade-tåget, som gick i transport (dvs utan att slipa rälerna) har konstaterad tjuvbroms och står i Hölö.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Gräsbrand mellan Vagnhärad och Västerljung. Troligen en vanlig inbromsning här. Tågen brukar sätta till broms i höjd med Västerljungs stationshus.

SR P4 Sörmland

Sörmlands Nyheter
    Vad får dej att tror att en fartsänkning från 135 till 120 skulle vara så kraftigt att det skulle orsaka en gräsbrand. Det räcker att ta en knäpp på spaken en kort stund bara, om ens det, så det går allt åt lite mer för fixa brasa på en makadambana som dessutom är väl slyrensad.
    Inbromsning till Vagnhärad blir naturligtvis lite hårdare, men den räcker oftast att påbörja nånstans mellan försignalen och infarten, dvs drygt en kilometer senare.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Txp Visa inlägg
    Nej, det är tjuvbroms här också, Sparktrade-tåget, som gick i transport (dvs utan att slipa rälerna) har konstaterad tjuvbroms och står i Hölö.
    Sparktrade ? Är det det långa sliptåget ? Fanns inget sådant på banan. Åkte från andra hållet med 10223 ungefär när det tändes på.

När jag kom ner till Norrköping konstaterade jag och avbytande förare förvånat att banan enligt skyltning var stängd pga brand i banvallen i Västerljung.

Ringde och frågade om jag kan ha varit skyldig. Nix, ett arbetsfordon jag mötte i Tystberga. Tyckte det snarare såg ut som en stoppmaskin eller liknande.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ohlzzon Visa inlägg
    Sparktrade ? Är det det långa sliptåget ? Fanns inget sådant på banan. Åkte från andra hållet med 10223 ungefär när det tändes på.

När jag kom ner till Norrköping konstaterade jag och avbytande förare förvånat att banan enligt skyltning var stängd pga brand i banvallen i Västerljung.

Ringde och frågade om jag kan ha varit skyldig. Nix, ett arbetsfordon jag mötte i Tystberga. Tyckte det snarare såg ut som en stoppmaskin eller liknande.
    Sparktrade-tåget ser förmodligen ut ungefär som en stoppmaskin, möjligen något längre.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •