Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Långt tåg vid Vagnhärads station kl. 08:34 idag.

Avställd
    Medlem
    apr 2018

Långt tåg vid Vagnhärads station kl. 08:34 idag.

Två svarta multade RC-lok med elva svarta vagnar stod inne på Vagnhärads station när jag passerade med bil 08:34 i morse. Egentligen borde folk ha gått man ur huse för det här får nog betraktas som unikt. Varför detta långa tåg har jag ingen aning om och vad var det för udda fågel?

Nikson

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Långt tåg vid Vagnhärads station kl. 08:34 idag.

Citat Ursprungligen postat av Nikson Visa inlägg
    Två svarta multade RC-lok med elva svarta vagnar stod inne på Vagnhärads station när jag passerade med bil 08:34 i morse. Egentligen borde folk ha gått man ur huse för det här får nog betraktas som unikt. Varför detta långa tåg har jag ingen aning om och vad var det för udda fågel?

Nikson
    Det var två tåg. 220 fick agera hjälp till 218 som fick något fel på loket. Artikel i Sörmlands Nyheter - Lite får man läsa. En gång tror jag.

Senast redigerat av Ville den 2018-06-01 klockan 16:23:42.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Solkurvor? Släng in handduken och lägg in skarvar som på den gamla goda tiden!

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av HNJ-Håkan Visa inlägg
    Solkurvor var mycket vanliga på den tiden det mesta av trafiken gick på skarvspår. Dessutom är det väl skarvspår på stor del av de banor som nu stängs av för omledning Göteborg-Herrljunga.

Senast redigerat av Staffan Sävenfjord den 2018-06-01 klockan 16:45:04.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av HNJ-Håkan Visa inlägg
    Varför frågar du om solkurvor när det står i den länkade artikeln "Det första tåget, som skulle ha varit framme i Stockholm klockan 7.45 gick sönder i Vagnhärad."? Om du vill starta en ny diskussion är det bäst att alltid starta en ny tråd.
    Eller vad är det jag inte fattar?

Avställd
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Det var två tåg. 220 fick agera hjälp till 218 som fick något fel på loket. Artikel i Sörmlands Nyheter - Lite får man läsa. En gång tror jag.
    Jag hade ju kunnat läsa SN men jag är sur på den då 90% av artiklarna ligger bakom betalvägg. Tack för svaret. Jag har aldrig sett ett sådant långt persontåg i Vagnhärad därav nyfikenheten.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Varför frågar du om solkurvor när det står i den länkade artikeln "Det första tåget, som skulle ha varit framme i Stockholm klockan 7.45 gick sönder i Vagnhärad."?

Sorry, svarade i fel tråd.

Senast redigerat av HNJ-Håkan den 2018-06-02 klockan 09:55:42.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •