Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tilldelningsbeslut om spårvagnar i Lund

Tilldelningsbeslut om spårvagnar i Lund

Torsdagen den 31 maj tog kollektivtrafiknämnden tilldelningsbeslut om att Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. ska levererar sju spårvagnar för Spårväg Lund C - ESS. Affären omfattar även fordonens underhåll under tio år.
    Länk

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Tilldelningsbeslut om spårvagnar i Lund

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Torsdagen den 31 maj tog kollektivtrafiknämnden tilldelningsbeslut om att Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. ska levererar sju spårvagnar för Spårväg Lund C - ESS. Affären omfattar även fordonens underhåll under tio år.
    Länk
    CAF alltså... Kan ju hoppas på någon hyllvara då, de brukar ju funka rätt bra, till skillnad mot SLs krångelvagnar av modell AXL.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ja, då var det bara den lilla detaljen med Depå som återstår att lösa...

"Spårvägen i Lund, stoppar trafiken sedan 15 februari 2017" som studenterna i Lundakarnevalståget så träffsäkert uttryckte det.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-05-31 klockan 20:26:00.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag fortsätter den här tråden om spårvägen i Lund.
    Jag bor inte där eller är inte närmare berörd av spårvägen i Lund. Förutom häromdagen. Halva staden är avskuren av detta bygget. I alla fall dit jag hade ärende. Det började redan 2015, tror jag (?) Då stängde man av gator och började gräva. Det var i slutet på året. När jag nu hade ärende dit igen var staden fortfarande delad och svårt för en utsocknes att hitta rätt väg ut. Det låg räls på Sölvegatan och man förstod hur det skulle bli. När det blir klart.

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

Citat Ursprungligen postat av ak44 Visa inlägg
    Jag bor inte där eller är inte närmare berörd av spårvägen i Lund. Förutom häromdagen. Halva staden är avskuren av detta bygget. I alla fall dit jag hade ärende. Det började redan 2015, tror jag (?) Då stängde man av gator och började gräva. Det var i slutet på året. När jag nu hade ärende dit igen var staden fortfarande delad och svårt för en utsocknes att hitta rätt väg ut. Det låg räls på Sölvegatan och man förstod hur det skulle bli. När det blir klart.
    Lunds kommun är väl inte direkt känd som en "bilvänlig" kommun så man har nog inga som helst betänkligheter mot alla dessa avstängningar

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nej, början av 2017 började man gräva.
    Vid tidtabellsskiftet december 2016 drog man om bussarna som tidigare gick på lundalänken.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-08-03 klockan 08:48:32.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Att det är stökigt under en byggperiod kan knappast vara en överraskning?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av lagomnörd Visa inlägg
    Att det är stökigt under en byggperiod kan knappast vara en överraskning?
    Nej, helt klart. Det måste man acceptera. Men visst, det har varit jobbigt även för cyklisterna, i och med att de dragit om de tillfälliga "infållade" (byggstaket) cykelvägarna stup i kvarten. För bilarna har det nästan varit enklare. Det är avstängt, PUNKT. Kör annan väg (som för all del kan vara en ganska stor omväg).

Däremot är jag lite kritiskt mot Region Skåne som bygger en kulvert som lök på laxen, och gör att all trafik (inkl fotgängare) är avstängda från Baravägen inne på sjukhusområdet ett helt år. Varför byggde de inte den i samband med när Lundalänken byggdes? Det sas ju att man då gjorde alla förutsättningar för spårvägen, men det visade sig osant just vad gäller kulverten.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •