Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: X11 i Alependeln

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

X11 i Alependeln

Under T18 körs tre eftermiddagstågpar i Alependeln på vardagar med X11. I övrigt ska det normalt vara modernare fordon. I måndags den 28 maj var det X11 3209 som bl a gick i tåg 13614 som här står på Göteborg C.

[IMG]http://i63.*******.com/wvoiux.jpg[/IMG]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: X11 i Alependeln

Hur håller dessa tidtabellen?

Passagerare Bengtssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Hur håller dessa tidtabellen?
    Utan att ha kollat vill jag påstå att det inte bör vara några bekymmer. Mycket start/stopp samt luft i körplanen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengtsson Visa inlägg
    Utan att ha kollat vill jag påstå att det inte bör vara några bekymmer. Mycket start/stopp samt luft i körplanen.
    Kanske det. Det skiljer ju 40 km/h i topphastighet men X11 har rätt bra drag under hjulen så man tappar nog inte så mycket.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Kanske det. Det skiljer ju 40 km/h i topphastighet men X11 har rätt bra drag under hjulen så man tappar nog inte så mycket.
    Nej, det skiljer enbart 20 kmh (X11 har sth 140 och X61 har sth 160), men det gör knappast någon stor skillnad på sträckan i fråga, då det är tätt mellan uppehållen på Alependeln. Sen vågar jag nästan lova att X61 har bättre acceleration än X11.

Senast redigerat av Simon B den 2018-06-01 klockan 00:18:25.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Nej, det skiljer enbart 20 kmh (X11 har sth 140 och X61 har sth 160), men det gör knappast någon stor skillnad på sträckan i fråga, då det är tätt mellan uppehållen på Alependeln. Sen vågar jag nästan lova att X61 har bättre acceleration än X11.
    Ja, tänk vad det kan bli fel ibland.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag åkte tåg 3670 i måndags och vi var ett par minuter sena förbi de flesta stationerna men den tiden togs in mellan Nol och Älvängen där vi var prick i tid.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare Bengtssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Jag åkte tåg 3670 i måndags och vi var ett par minuter sena förbi de flesta stationerna men den tiden togs in mellan Nol och Älvängen där vi var prick i tid.
    Det ligger 4 minuter infasning mellan Nol och Älvängen så de brukar bli i tid.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Dock borde X11 klara uppehållen snabbare med kvick dörröppning och stängning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •