Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Rosersbergs kombiterminal

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Rosersbergs kombiterminal

Hade vägarna förbi Rosersbergs Kombiterminal idag vid ca 19.00. Det var full fart på lastningen av vad jag tror kombitåget Rosersberg-Umeå-Luleå. Flera DB Schenker lastbilar kom med både semitrailers och containers som omgående lastades på tåget under den ganska korta stund vi var där - båda de stora kranarna var igång med lastningen......roligt och se att trafiken ökar till och från terminalen.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Sv: Rosersbergs kombiterminal

Ja det stämmer, full fart.. jag va en av dom som lämnade och hämtade enheter där vid 18.00-tiden... tåget har varit sent till Rosersberg pga banarbete någonstans på vägen så det har kommit vid 13-13.30 tiden den här veckan.. ja det är Schenkertåget till Umeå och Luleå...och ett Bodetåg/Lidl och ett biltåg som brukar stå där...

Senast redigerat av Don Håkano den 2018-05-30 klockan 22:04:58.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Don Håkano - kör ni semitrailers o containers per lastbil från/till DB Schenkers Lundaterminal? (Terminal Stockholm) till Rosersberg för omlastning till järnväg?

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Brukar norrgående tåg stanna utanför terminalen och invänta signal i höjd med stationen eller dundrar det vidare direkt från terminalen? Känns som en bra fotomöjlighet från perrongen vid avfärd vilket som.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Ja det stämmer.. till DB Schenker/Lundaterminalen men även direkt till kund och till DB Schenker/Västeråsterminalen..

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Lite osäker där eftersom jag inte varit där när tåget gått.. men antar att det är så det gör... när det kommer stannar det på spåret vid viadukten och gör rundgång och backar ner tåget..

Avställd
    Medlem
    nov 2018

Hej
    Nu har jag hittat till postvagnen också. Jag kör kran (bl.a) på Rosersbergsterminalen. /Classe

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Välkommen hit.
    Vi hoppas så småningom få läsa en del om jobbet och verksamheten på terminalen.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Välkommen hit.
    Vi hoppas så småningom få läsa en del om jobbet och verksamheten på terminalen.
    Jo, det kan ju bli en kort utflykt för redaktören.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •