Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Test av varm mat i 1 klass på SJs snabbtåg(?)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Test av varm mat i 1 klass på SJs snabbtåg(?)

Jag nåddes för en tid sedan av information om att man skulle testa att servera varm mat i SJs 1 klass på SJs snabbtåg och att försöken sedan skulle utvärderas.

Har inte hört något ytterligare om detta och inte vare sig själv eller från andra hört något att man mött varm mat i 1 klass på något tåg.

Kanske det var felaktig information som nådde mig eller så blev det kanske inget av försöken eller så har jag och mina andra resande kontakter helt enkelt missat testen av den varma maten.

- Är det någon som vet något om detta?

/Jan-Erik

Senast redigerat av arskortguldsj den 2018-05-25 klockan 20:44:49.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Sv: Test av varm mat i 1 klass på SJs snabbtåg(?)

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Jag nåddes för en tid sedan av information om att man skulle testa att servera varm mat i SJs 1 klass på SJs snabbtåg och att försöken sedan skulle utvärderas.

Har inte hört något ytterligare om detta och inte vare sig själv eller från andra hört något att man mött varm mat i 1 klass på något tåg.

Kanske det var felaktig information som nådde mig eller så blev det kanske inget av försöken eller så har jag och mina andra resande kontakter helt enkelt missat testen av den varma maten.

- Är det någon som vet något om detta?

/Jan-Erik
    Testerna skedde under vecka 16 och 17, Stockholm till Göteborg och Stockholm Sundsvall/Östersund. Nu sammanställer man synpunkter och utvärderar försöket. Vid positivt utfall är det tänkt att det ska återintroduceras i samband med T19.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av DeLuxe Visa inlägg
    Testerna skedde under vecka 16 och 17, Stockholm till Göteborg och Stockholm Sundsvall/Östersund. Nu sammanställer man synpunkter och utvärderar försöket. Vid positivt utfall är det tänkt att det ska återintroduceras i samband med T19.
    Men varför ska man behöva testa och utvärdera. Det var ju inte alltför länge sedan man serverade varm mat i 1kl så erferenheterna av detta borde väl gå att minnas.

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Men varför ska man behöva testa och utvärdera. Det var ju inte alltför länge sedan man serverade varm mat i 1kl så erferenheterna av detta borde väl gå att minnas.
    Fast SJ som så många andra har väl dåligt minne

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Då var man tre ombordare, nu är man två.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Då var man tre ombordare, nu är man två.
    Ja jag vet att man gick över till kall mat för att personalenn minskades. Men ändå vet man väl hur många som beställde och ungefärlig tidsåtgång för att servera.

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-05-26 klockan 19:23:55.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Riskanalysen är säkert väl placerad. "Men ändå vet man väl hur många som beställde och ungefärlig tidsåtgång för att servera." - hur vill du ha det svaret?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack för återkopplingen.
    Kul att man arbetar med att försöka få tillbaka den varma maten i 1 klass.
    Hoppas att det fungerar för även om maten på det hela håller hög kvalitet så skulle den ofta smaka ännu bättre om den serverades varm.

Senast redigerat av arskortguldsj den 2018-05-27 klockan 05:27:38.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

För övrigt blir den ingen mat överhuvudtaget i första klass under perioden av "getingmidjan". Frukost dock. Lär hänga samman med logistiska problem, då även TLS får anpassa sig och öppna "filial" i Älvsjö. Även i bistro kommer sortimentet, enligt uppgift, vara begränsat.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Det finns säkert också en mycket tydlig anledning till att testerna utfördes på sträckan Göteborg - Stockholm, resp norrut. Och INTE på sträckan Cst-M/Zkh.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

För övrigt blir den ingen mat överhuvudtaget i första klass under perioden av "getingmidjan". Frukost dock. Lär hänga samman med logistiska problem, då även TLS får anpassa sig och öppna "filial" i Älvsjö. Även i bistro kommer sortimentet, enligt uppgift, vara begränsat.
    Generellt eller bara tåg som berörs?
    Gäller vanliga villkor tex för Ostlänken?

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Alla tåg med utgångspunkt Stockholm Södra.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Alla tåg med utgångspunkt Stockholm Södra.
    Check!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •