Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 1409

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

1409

Det ryktas om att Rc 1409 är världens bästa lok men jag har inte lyckats klura ut varför. 1400 drog inatt min WL4 till full belåtenhet. Givetvis tåg 1. Det bästa tåget. Men vad är det med 1409?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: 1409

Det är helt enkelt bara bäst, det är sedan gammalt.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Det ryktas om att Rc 1409 är världens bästa lok men jag har inte lyckats klura ut varför. 1400 drog inatt min WL4 till full belåtenhet. Givetvis tåg 1. Det bästa tåget. Men vad är det med 1409?
    Antingen är det att det har haft många färger (och var det sista i mörkblått, fast det "ansågs" vara bästa loket även innan det blev ommålat), eller också är det bara en sån där fånig intern hemlighet som egentligen inte bygger på något utan bara ska få vissa inom branschen att känna sig speciella.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Antingen är det att det har haft många färger (och var det sista i mörkblått, fast det "ansågs" vara bästa loket även innan det blev ommålat), eller också är det bara en sån där fånig intern hemlighet som egentligen inte bygger på något utan bara ska få vissa inom branschen att känna sig speciella.
    Jag är rätt övertygad om att du har en poäng där...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare Ohlzzons avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Tanken har inte slagit dig att det kan vara ett uppenbart framgångsrikt skämt ? Även om förvisso 1409 nu är stråt vassare än sina syskon. På delad andra plats kommer 1340 och 1422. Detta av ett speciellt skäl. Kan du gissa varför ?

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Det är alltid lika underhållande varje gång någon ska försöka bena ut hemligheten med 1409 i Postvagnen...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •