Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Altid trevligt med lite stationsbilder.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Altid trevligt med lite stationsbilder.

Kunde inte motstå frestelsen att ta en interiörbild från en station.
    Ibland funderar man på om man inte skulle behöva bygga stationer för folk som ska ut och åka tåg.
    I alla fall borde det finnas en väntsal bara för oss passagerare så man slipper fyllon och nysvenskar som använder stationer som dagbostäder..

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Altid trevligt med lite stationsbilder.

Jag väljer att bortse från bitterheterna i din bildtext, och lyfter istället fram hur bra det har blivit sedan man gjorde om foodcourten. Många nya fräscha matställen och verkligen något för alla. Riktigt bra!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Är det Stockholm Central som fått ett innertak? Trodde först det var utomlands, men kände igen golvet, och såg "Vete-Katten".

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ranland Visa inlägg
    Är det Stockholm Central som fått ett innertak? Trodde först det var utomlands, men kände igen golvet, och såg "Vete-Katten".
    Det här är norr om stora hallen.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ranland Visa inlägg
    Taket just i foodcourten skall föreställa järnvägsspår om någon har missat det.
    Allt enligt personen som designat taket.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Taket just i foodcourten skall föreställa järnvägsspår om någon har missat det.
    Allt enligt personen som designat taket.
    Man ska förstås alltid tro på det upphovsmannen/designern själv säger som förklaring. Men jag har nu förstorat upp bilden på min 24 tums plattskärm för att kunna detaljstudera taket och ser då bara ett slags gallernät avgränsat av olika tvärgående metallribbor som korsar varandra i ett rutnät i taket.

Och dessutom med bara glödlampor i skärningspunkterna där ribborna korsar varandra. Man ska nog vara designerutbildad på exempelvis Konstfack för att få det här till att föreställa järnvägsspår! Jag har normalt en rätt bra fantasi och är van att tolka fotografiska bilder för att hitta inbyggd symbolik. Men i detta fall har jag misslyckats att se järnvägskopplingen!

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Man ska förstås alltid tro på det upphovsmannen/designern själv säger som förklaring. Men jag har nu förstorat upp bilden på min 24 tums plattskärm för att kunna detaljstudera taket och ser då bara ett slags gallernät avgränsat av olika tvärgående metallribbor som korsar varandra i ett rutnät i taket.

Och dessutom med bara glödlampor i skärningspunkterna där ribborna korsar varandra. Man ska nog vara designerutbildad på exempelvis Konstfack för att få det här till att föreställa järnvägsspår! Jag har normalt en rätt bra fantasi och är van att tolka fotografiska bilder för att hitta inbyggd symbolik. Men i detta fall har jag misslyckats att se järnvägskopplingen!
    Påminner väl lite om detta?!

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •