Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Idag var det rörigt i Stockholm.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Idag var det rörigt i Stockholm.

Idag verkade personalen som satt i trafikledningen ha varit på ett stormande skämthumör eftersom man roade oss resenärer med att byta plattform för nästan samtliga tåg. Och för att skämta till det lite extra blev det spårändring med kort varsel. Såg en stationsvärd som gick runt på plattformarna och jagade folk som ställt sig på rätt plattform och väntat på rätt tåg men inte observerat att trafikledningen ändrat spår. För att gardera sig hade stationsvärden en mobil i ena handen som hon ständigt kollade på för att inte skicka folk till fel plattform.

Kunde inte motstå frestelsen att ta denna bild.
    Ca 18,20 står ett Rc lok med personvagnar inne på spår 14. På destinationsskyltarna står det Stockholm.
    Frågan vilket tåg är det som står inne och var kommer jag att hamna om jag kliver på tåget?
    Jo visst står det Enköping, Västerås kl 18,44 Men på raden nederst står det avgångstid 18,35 och 18,35 är lika med nio minuter före 18,44. Alltså borde tåget som står inne på spår 14 avgå mot Norrköping? Men på spår 11 stod det att 18,44 tåget skulle avgå från spår 11 vilket senare ändrades till spår 14 och 18,44.

Så småningom kom det upp en ändring och att 18,35 tåget flyttats till ett annat spår.
    När tåget rullade ut på spåret fick vi veta att man växlat in tåget på fel spår.
    Var några nysvenskar som väntade på "fel"plattform. Dessvärre kunde våra nysvenskar inte ett ord Svenska så jag gav upp och konstaterade bara att jag inte lyckades få veta till vilket resmål våra nysvenskar skulle till.

Någon som vet vad som hade hänt i Stockholm den 23e maj?

Robert
    Fripassagerare

Sv: Idag var det rörigt i Stockholm.

Det där med att skylta tågen i fel ordning verkar vara något återkommande. Det händer att vi delar på multar och låter fordonen avgå som olika tåg från samma spår, det blir ofta fel ordning. Jag har dessutom vid ett tillfälle avgått som fel tågnummer i trvs system, alltså tåget efter fick 30 min tidig avgång...

Senast redigerat av Robert den 2018-05-23 klockan 22:27:28.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •