Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Två gulvita möten

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Två gulvita möten

I går i Jönköping:

Idag i Månsarp:

En av och en på det norrgående tåget (Y32 1406). Den påstigande, som elegant utnyttjat infartsparkeringen, manövrerade plåtstinsen enligt konstens alla regler. Hur vanligt är det att den används (och åtföljs)? Södergående tåg gled bara genom stationen. Jag har lärt mig att behovsuppehåll inte finns längre, men i praktiken fungerar det väl så? En avstigande som inte talat om för ombordaren eller markerat avstigning på annat sätt kan väl inte påräkna uppehåll?

Sv: Två gulvita möten

Idag i Månsarp:

En av och en på det norrgående tåget (Y32 1406). Den påstigande, som elegant utnyttjat infartsparkeringen, manövrerade plåtstinsen enligt konstens alla regler. Hur vanligt är det att den används (och åtföljs)? Södergående tåg gled bara genom stationen. Jag har lärt mig att behovsuppehåll inte finns längre, men i praktiken fungerar det väl så? En avstigande som inte talat om för ombordaren eller markerat avstigning på annat sätt kan väl inte påräkna uppehåll?
    Det var ingen avstigande där. Det visste tågvärden och meddelade föraren, som råkade vara jag! När jag för en gångs skull kör utan elev fastnar jag på bild! Tackar.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg
    http://lindman.dk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Två gulvita möten

Påstigningstavla vid möte, en variant jag inte tänkt på. Den kan ju bara vändas mot det ena tåget.... Borde det vara fast uppehåll vid möte för att undvika missförstånd? I synnerhet om det är vinter och mörkt måste det vara svårt för föraren på ett tåg som inte tavlan är vänd mot att vara så spiksäker på att ingen resenär missats på plattformen att tåget kan passera utan att stanna... under de förhållanden som syns på bilderna är det förstås betydligt lättare att avgöra.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •