Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Totalstopp i Karlstad

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Totalstopp i Karlstad

Österut mot Kristinehamn planerat avbrott hela dagen.
    Västerut mot Kil stopp pga signalfel.
    Ingen tågtrafik i Karlstad just nu m a o.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Totalstopp i Karlstad

Fortsatt totalstopp i Karlstad. Ny prognos är 12.45.
    Test av spårledningar pågår efter att ett tåg försvunnit från spårledning vid 9-tiden.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Fortsatt stopp i Karlstad. Nästa prognos 15.00.

Passagerare Peter Berggrens avatar
    Medlem
    mar 2018

Det var lite skumma rapporter i tågföringen Jvgfoto/Här och nu i morse. Jag var ute med storjobbet inatt på Ilandavägen/Skåre. "Vi" var nästan klara, och gick av med maskinerna strax innan vi skulle lämna klart ca 830. När vår TSM skulle lämna klart fick vi 30 min till. Perfekt, då han vi sätta sista stödbalken och sista raden strailplattor. Och lämnade klart i tid. Då skulle det ske tågmöte i Skåre (andrahandsuppgift). Men 18938 var sent i Kil, sen rapporterades den enbart till Stenåsen (där den väl snart hade bortåt en timmas försening). 8907 skulle gå mot Kil från Karlstad. Vi hade grönt på "utfartssignalen" mot Kil. Men 18938 rapporterades inte in i Klingerud, man vi hade ändå grönt mot Kil. 8907 sågs inte till. Ungefär 1015-1020 tröttnade jag, och åkte hem och sov några timmar (ungefär till nu). Men precis då har "vi" fått ny till tid "tillsvidare".

Det kände som nått tåg även försvann i verkligheten, inte enbart på spårledning.

18938 rapporterades konstigt, synd jag inte har nån skärmdump. En vända var det -7 ank till kil, och en vända helt plötsligt -62, eller nått liknande. Det hoppade upp och ned flera gånger.

Senast redigerat av Peter Berggren den 2018-05-20 klockan 14:42:50.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •