Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nattåg Berlin - Stockholm, en Youtubefilm

Passagerare
    Medlem
    dec 2020

Nattåg Berlin - Stockholm, en Youtubefilm

Någon har åkt nattåg Berlin - Stockholm
    https://youtu.be/tyUZz1LpvVQ

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Nattåg Berlin - Stockholm, en Youtubefilm

Hej

Det verkar vara en person från Japan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Leonarde Visa inlägg
    Hej

Jag såg filmen, sedan såg jag när han åkte London-Edinburgh med Caledonians lyxkupé för 400 Euro drygt, mycket fräsch kupe´men han fick ändå maten serverad i pappersförpackning, det var synd, inte ens kaffet var i porslin.

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Janne Åberg Visa inlägg

Hej

Jo det framträder att han är japansk turist som verkar åka runt i Europa.

Om vi i filmen går in på 15:42 så ser ni att tåget går över Öresundsbron. Om ni tittar riktigt noga så har han fått med den del där brobalkarna är målade först i rött och vitt och sedan i blått och gult. Detta är precis i gränspunkten. Precis där det rödvita övergår till det blågula är själva gränspunkten. Men det är inte alls säkert att han hade någon aning om den detaljen utan mest hade tur att få med just den delen. Detta lär vi aldrig få svar på

Det roliga med denna gränsmarkering med färger egentligen går efter precis samma princip som det gör uppe på Malmbanan mellan Sverige och Norge

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Jo det framträder att han är japansk turist som verkar åka runt i Europa.

Om vi i filmen går in på 15:42 så ser ni att tåget går över Öresundsbron. Om ni tittar riktigt noga så har han fått med den del där brobalkarna är målade först i rött och vitt och sedan i blått och gult. Detta är precis i gränspunkten. Precis där det rödvita övergår till det blågula är själva gränspunkten. Men det är inte alls säkert att han hade någon aning om den detaljen utan mest hade tur att få med just den delen. Detta lär vi aldrig få svar på

Det roliga med denna gränsmarkering med färger egentligen går efter precis samma princip som det gör uppe på Malmbanan mellan Sverige och Norge
    Och något liknande finns väl också på bron över Torne Älv.
    I Kanaltunneln är också gränsen väl definierad och likaså i Simplontunneln där det finns station på gränsen som åtminstone förr i tiden också var bevakad.
    Förmodligen måste det vara tydligt av juridiska skäl om det händer något oväntat.

Kul att se att Snälltåget lagt in nån form av madrass för att få bekvämare sängar! Låter ju värt att provåka för att få testa om det känns lika bra som en kontinental sovvagn, de har alltid haft så obekväma sängar, både i sov- och liggvagnvagn där nere tycker jag...

//Joakim Wahlberg
    Besök gärna min hemsida jowahlen.se!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad det inte så även när Citynightline körde nattågen att det serverades kaffe i plastmugg och pappersförpackning till frukost?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag såg en annan film där TV-kanalen WDR åkte Snälltåget till Sverige, reportern hade köpt egen kupé men fick ofräsht täcke med eller lakan med blodfläckar på, hon hade dock fem andra ätt byta till, annars var hon och de som intervjuades mycket nöjda med resan, fler hade skippat bilen några flyget, tåget var mer praktiskt och restiden var för avslappning och vila ansåg man. Även reportern sov gottförklarade hon och Krogen uppskattades.

SJK-medlem
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Janne Åberg Visa inlägg
    Mjaa... han har bokat egen kupé ”för sin mentala hälsa” och tycker det är dyrt (lite drygt 4900kr) ”min plånbok gråter”
    Och han tar då upp plats avsett för 6 personer så då får man väl gilla läget att det kostar.

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Vad det inte så även när Citynightline körde nattågen att det serverades kaffe i plastmugg och pappersförpackning till frukost?
    Inte i första klass sovvagn i alla fall, där var det porslinsmugg och -assiett. Men det blev sämre alldeles på slutet så det kanske var pappmugg då. Det var olika frukost i första och andra klass.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •