Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Var är SJK-tåget nu?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Var är SJK-tåget nu?

Frågan som rubriken..

Tågläget som ankom Kalmar södra en stund före lunch och har endast körplan till Kalmar södra. Är man uppställda där under dagen eller växlade man ner till Kalmar C?

Hur blir avgången ikväll? Körplanen ser ut att utgå från Kalmar C.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Var är SJK-tåget nu?

Citat Ursprungligen postat av Txp Visa inlägg
    Frågan som rubriken..

Tågläget som ankom Kalmar södra en stund före lunch och har endast körplan till Kalmar södra. Är man uppställda där under dagen eller växlade man ner till Kalmar C?

Hur blir avgången ikväll? Körplanen ser ut att utgå från Kalmar C.
    Vi som åker med SJK har just stigit på tåget i Karlskrona, större delen av tåget gick ju dit. Delen som gick direkt Kalmar är väl sådant som ska användas imorgon.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Aha, tack! Jag är inte uppdaterad, tittade bara i daglig graf och fick inte riktigt ihop det, men då förstår jag bättre!

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Txp Visa inlägg
    Aha, tack! Jag är inte uppdaterad, tittade bara i daglig graf och fick inte riktigt ihop det, men då förstår jag bättre!
    Kan ju komplettera med att tåget som ska gå från Kalmar ikväll alltså är sådant som inte ska vara med imorgon.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Vi som åker med SJK har just stigit på tåget i Karlskrona, större delen av tåget gick ju dit. Delen som gick direkt Kalmar är väl sådant som ska användas imorgon.
    Kanske hinner ni med att diskutera forumet en stund när ni är ombord? Vore kul att höra lite synpunkter. Vill oxå passa på att tipsa om tapatalk som är smidigt när man är "on the move.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

2 ellok med ÖSJ-vagnar går från Karlskrona ca 16,00 mot Kristianstad .det går bra att åka med enkel tur tåget stannar i Ronneby,Bräkne-Hoby,Karlshamn .Mörrum .Sölvesborg.Bromölla.
    det är långa gångtider tidtabellen gäller för Ångloks körning. Sölvesborg ca 20.00.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

tåg 29007 ankommer Ronneby 16.45 enligt Tågkartan. Palle i Vika.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

tåg 29007 står nu i Karlshamn ank 17,37 spår 6
    Mörrum 19,35
    Sölvesborg 20,00

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Jag åkte med reguljärt tåg till Kalmar, vi körde om SJK-tåget i Emmaboda (en massa folk hängde ut från fönstren på vanligt maner); det var drygt halvannan timme sedan. Om inget oförutsett inträffat bör de ha kommit till Kalmar alldeles nyss. Det hoppas jag i alla fall då jag sitter i härför hyrd årsmöteslokal på hotellet och väntar på resten av fårskocken (ska skriva protokoll på årsmötet).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •