Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Marmaverken Söderhamn 9 bilder.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Marmaverken Söderhamn 9 bilder.

Här några bilder från i dag 18-5

Det här stod in backat på det gamla utdragsspåret i Marmaverken.

Här kommer man dragandes på den andra rälen. Söderhamn C åt andra hållet.

Stopp, det är bra så här.

Lite snack.

Här lyfts rälen åt sidan.

Foto från bron, vet inte vad platsen heter, men mellan Inaängarna och Gunnarbo är det. Foto från bron.

Triangelspåret det vänstra går norrut och ansluter till OKB. Det till höger går Söderut vid Söderhamn C. Foto från bron.

Tomt rälståg

Nordiska tåg AB står det på sidan.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Marmaverken Söderhamn 9 bilder.

Citat Ursprungligen postat av Jonny Goude Visa inlägg
    Här några bilder från i dag 18-5

Nordiska tåg AB står det på sidan.
    Intressanta bilder som alltid. Jag missunnar givetvis inte Nordiska tåg medarbetare en bra arbetsmiljö, men tänk om vi hade fått åka till Berlin i en sådan också...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Hur får dom toa och AC att fungera i den vagnen?
    Stationär fast anläggning?/Ulf

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    Intressanta bilder som alltid. Jag missunnar givetvis inte Nordiska tåg medarbetare en bra arbetsmiljö, men tänk om vi hade fått åka till Berlin i en sådan också...
    Den alltid nyfikne pensionären på kungens holme undrar vad Nordiska Tåg AB och Berlin har med varandra att göra? Har jag missat något här i nya PV om eventuella nattågsresor till Berlin? Skulle man kunna hyra den här sovvagnen för privata Tysklandsresor? Jag förstår inte det här.

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Den alltid nyfikne pensionären på kungens holme undrar vad Nordiska Tåg AB och Berlin har med varandra att göra? Har jag missat något här i nya PV om eventuella nattågsresor till Berlin? Skulle man kunna hyra den här sovvagnen för privata Tysklandsresor? Jag förstår inte det här.
    Jag antar att Jan L önskar att Snälltåget och BNE skulle lyckas komplettera sina tåg till Berlin med en sovvagn. Det är nog fler som önskat detta. Och här står alltså en intakt sovvagn som inte används för sitt egentliga ändamål. Snälltåget rapporterade ju för någon månad sedan om fördubblad förhandsbokning på Berlin så det verkar som att det finns intresse, och kanske inte bara bland dem som nöjer sig med liggvagn.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Nordiska Tåg AB kör specialtransporter på spår och sovvagnen är med som personalutrymme. Nu tyckte Jan L att den skulle göra bättre nytta i nattåget till Berlin. Någon annan förbindelse mellan Nordiska Tåg AB och Berlin finns inte.

http://nordiskatag.se/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •