Någon som kan säga vilka lördagar ett tågpar får X2000?
Någon som kan säga vilka lördagar ett tågpar får X2000?
Fem lördagar kvar enligt detta inlägg.
Jo, men ligger de i rak följd?
När jag var ute och fotograferade i lördags, utgick jag från ett inlägg som någon gjorde för flera veckor sedan. Kan det ha varit Bernt T som berättade vilka datum det var?
Tillägg: I den här länkade tråden finns den kommentar som jag lutade mig mot.
Senast redigerat av Fomalhaut den 2018-05-16 klockan 20:00:50.
Vilka avgångar är det på lördag 19:e? 327-344 läser jag nu
Senast redigerat av Anders den 2018-05-18 klockan 09:05:24.
80327 passerade Landvetter i god ordning, knuffat av 2018 med grön strömavtagare.
Någon som vet hur det blir nu på lördag?
Senast redigerat av Bernt Talbrant den 2018-05-26 klockan 08:25:14.
Det ska nu vara klart att man verkligen kör X2 Göteborg-Kalmar och åter i tågparet 80327-344 nu på lördag den 2 juni.
Dessvärre blir det knappast någon X2 i dessa tåg på lördag - och inget annat heller... Hastigheten Limmared-Värnamo kommer från imorgon den 30 maj att sättas ner till 40 km/h p g a ett tvåsiffrigt antal akuta spårfel som måste åtgärdas. Detta beräknas ta ca en vecka. Det verkar nu som om SJ kommer att ställa in Kust till kust-tågen Göteborg-Värnamo och v v under den tiden, preliminärt t o m 8 juni.
Mätvagnen ställer inte till det. Den talar bara om hur dåligt ställt det är med underhållet av spåret på många ställen.
Tvärtom skall vi vara tacksamma att mätvagnen finns och gör dessa mätningar. Annars skulle vi rätt vad det är få en svår urspårningsolycka. Vore det bättre?