Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 1875 nedprioriteras ofta

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

1875 nedprioriteras ofta

1875 startar nästan alltid i tid från Kristianstad och tidigt på resan, före Hässleholm, får det ofta vänta på försenade, mötande tåg som måste vara i slutet på sin resa. Jag tycker det går emot alla principer?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: 1875 nedprioriteras ofta

Det är nog inte direkt fråga om en nedprioritering utan brist på mötesplatser. Dagens tåg 1875 lämnade Kristianstad 2 minuter sent (dvs 15.40). Orsaken till förseningen från Kristianstad gissar jag beror på att ett Öresundståg mot Karlskrona ska avgå exakt samtidigt från Kristianstad och det går inte att avgå samtidigt om det ena tåget är på ett felaktigt spår. För att bägge tågen ska kunna avgå exakt samtidigt så måste Pågatåget avgå från spår 2 eller 3 och Öresundståget avgå från spår 1 eller 2 (beroende på om Pågatåget står på spår 2 eller 3.

Nåväl, 1875 idag lämnade som sagt Kristianstad 2 minuter sent och när man ankom Önnestad så låg man ännu 2 minuter sent. Här tvingades man tyvärr vänta på ett försenat tåg 1222 mot Kristianstad och därför avgick man därifrån 5 minuter sent och framme i Hässleholm var man 6 minuter sent. Förhoppningsvis kommer det förlängda mötesspåret i Attarp göra susen. Men det är ju klart bättre att bygga dubbelspår mellan Hässleholm och Kristianstad

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: 1875 nedprioriteras ofta

Tack! Flera år till det är klart bara. Igår var ändå en hyfsad dag. Kolla dan innan eller idag så är det stor försening. Är det vettigt att tåget får stå 20min innan/på första trafikplats!!

Edit: extrem naturhändelse står det nu... galet. Sen körde det vidare som inget hänt

Senast redigerat av Anders den 2018-05-17 klockan 15:31:01.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •