Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vad har hänt med tåg 650 från oslo-Stockholm idag?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad har hänt med tåg 650 från oslo-Stockholm idag?

Hej jag undrar om ni som vet eller sitter vid informationsdatorer och fått info om vad som hänt med tåg 650 från oslo mot Stockholm idag iom att det är inställt. Jag ska inte med men undrar allmänt

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Vad har hänt med tåg 650 från oslo-Stockholm idag?

Citat Ursprungligen postat av Eric larsson Visa inlägg
    Hej jag undrar om ni som vet eller sitter vid informationsdatorer och fått info om vad som hänt med tåg 650 från oslo mot Stockholm idag iom att det är inställt. Jag ska inte med men undrar allmänt
    Stopp i trafiken Kongsvinger - Charlottenberg från 13-tiden. Elfel... 631 ställdes in från Karlstad. Bussar beställdes men inga levererades. Därför kördes tåget i sent läge istället.
    650 ställdes in men ersattes med annat tåg eller buss på vissa sträckor.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Vad har hänt med tåg 650 från oslo-Stockholm idag?

Blev fel och jag talade om 614 i stället för 650 när jag skrev inlägg nyss som jag nu delvis raderat. Låter dock resterande text stå kvar ändå!

Det gick väldigt trögt under gårdagen och kvällen mellan Kil och Charlottenberg då en solkurva på mötesspåret i Åmotfors omöjliggjorde tågmöten där och sedan tidigare är ju Skotterud station på norska sidan ur spel och bara linje tvärsigenom nu efter branden i godsmagasinet som ju även förstörde ställverket. Säkert kul att vara fjärrtågklarerare vid sådana tillfällen och få planera om trafiken efter hand.

Jag åkte själv med 8933 igår kväll till Åmotfors och det blev en timmes väntan i Kil på att vi skulle ta oss till Högboda och sedan 45 min väntan i Arvika på att ta oss mot Charlottenberg där det alltså var enkelspår utan mötesmöjlighet hela vägen Arvika - Charlottenberg. Dessutom stopp och infart mott rött ljus in i Åmotfors där man svetsade spår för fullt där spår 2 svängde in mot växeln i södra ändan av stationen, där tydligen solkurvan uppstått. Det var klart runt midnatt!

Senast redigerat av Per K den 2018-05-15 klockan 18:21:04.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •