Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Indoktrinering av elever... 😉

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Indoktrinering av elever... 😉

Arbetar som lärare på en skola längs med Viskadalsbanan. Gjorde ett litet avsteg från mitt lektionsupplägg, när jag frågade eleverna i årskurs nio om de kunde tänka sig att avsluta lektionen 10 minuter tidigare, för att spana in ett godståg. (De känner till mitt till mitt tågintresse...), de var med på noterna och fick se ett Greencargotåg mot Sävenäs strax innan 14:00 idag. Tack till lokföraren som tutade!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Indoktrinering av elever... 😉

Bra initiativ att lära ungdomarna hur mycket gods man kan förflytta med låg energiförbrukning. Och det där med elektrifiering av transporterna är ju redan klart inom järnvägen sedan 100 år! Hade självklart tutat om jag kört förbi!

SJK-medlem
    Medlem
    feb 2020

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Bra initiativ att lära ungdomarna hur mycket gods man kan förflytta med låg energiförbrukning. Och det där med elektrifiering av transporterna är ju redan klart inom järnvägen sedan 100 år! Hade självklart tutat om jag kört förbi!
    Verkligen helt rätt användning av lektionstiden. Passa gärna på att lär dom lite spårvett också.

SJK-medlem
    Medlem
    maj 2019

Citat Ursprungligen postat av Calle I Visa inlägg
    Arbetar som lärare på en skola längs med Viskadalsbanan. Gjorde ett litet avsteg från mitt lektionsupplägg, när jag frågade eleverna i årskurs nio om de kunde tänka sig att avsluta lektionen 10 minuter tidigare, för att spana in ett godståg. (De känner till mitt till mitt tågintresse...), de var med på noterna och fick se ett Greencargotåg mot Sävenäs strax innan 14:00 idag. Tack till lokföraren som tutade!
    Magiskt initiativ! Nu blir jag lite avis att ingen av mina lärare har samma intresse

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •