Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dagens brobild utan lastbil med för hög last

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Dagens brobild utan lastbil med för hög last

Tidigare i veckan la jag ut en bild från Igelstabron. Nu befinner vid oss på Essingeledens broar men jag åker förstås inte bil utan spårvagn. Stockholm har haft ett underbart väder i helgen och Tvärbanan bjuder på flera spektakulära vyer bl.a. när från Stora Essingen till Gröndal och Alvik. Jag har inte åkt hela sträckningen men det är en spännande dragning med gatumiljöer med bostadshus och affärer, industriområden, broar och tunnlar. Duger bra som turistlinje kan man nog säga. Mvh/Alex

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Dagens brobild utan lastbil med för hög last

Fin bild

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Tvärbanan går dock på en helt egen bro som är byggd senare enkom för banan och alltså inte på Essingeledens från 60-talet. Det finns inte ens en GC-bana på den mellan Stora Essingen och Gröndal då den ligger på den ena äldre bron (det är två rent fysiskt, men det syns mest om man står under). Den mellan Stora Essingen och Alvik har däremot en GC-bana, vilket innebär en redig förkortning för den som vill ta sig över till Bromma eller vice versa, då alternativet är Tranebergsbron.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jo, jag känner till detta med Essigeleden men har Tvärbanans bro något namn? Vad heter bron mellan Stora Essingen och Alvik?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Jo, jag känner till detta med Essigeleden men har Tvärbanans bro något namn? Vad heter bron mellan Stora Essingen och Alvik?
    Gröndalsbron och Alviksbron. Problemet med Gröndalsbron är att Essingeledens heter likadant...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •