Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Karlstad: Samma "dubbelinfo" denna söndag, men en viktig skillnad.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Karlstad: Samma "dubbelinfo" denna söndag, men en viktig skillnad.

Även idag skyltades två tåg från Karlstad till Göteborg med 6 minuters mellanrum.
    TrV trafikinfo:

12:08 Göteborg C via Kil, Mellerud, Öxnered, Trollhättan C spår 21 tåg 21363 SJ Regional

12:14 Göteborg C via Kil, Mellerud, Öxnered, Trollhättan C spår 1b tåg 363 SJ Regional

Samma sak visades på "Tågtavlan.se".

Samma info-fel som förra söndagen? Ingen kollar – i god tid – att 363 är bortaget...?
    Den viktiga skillnaden denna gång är att 21363 verkligen är ett tåg.

Tiden 12:08, och annat nummer, har tåget i maj och juni p g a banarbeten i Dalsland (alla dagar utom lördagar).

Förra söndagen skyltades tåget 12:14 överallt som det kan skyltas/visas och en buss avgick 12:08.
    Järda-utropet var att tåget 12:08 var inställt, vilket ju var korrekt, men blev förvirrande eftersom 12:14 fanns överallt.

Idag en minut innan avgångstiden 12:08, försvann 12:14 från båda infotavlorna.
    Tur att spår 1b och spår 21 är intill varandra.
    Otur om någon var kvar i väntsalen. Det var ju gott om tid till 363...

(Ankommande tåg 356 från Göteborg, som vänder till 363/21363, var idag inställt och ersatt med buss.)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Karlstad: Samma "dubbelinfo" denna söndag, men en viktig skillnad.

Citat Ursprungligen postat av Åke Carlsson Visa inlägg
    Även idag skyltades två tåg från Karlstad till Göteborg med 6 minuters mellanrum.
    TrV trafikinfo:

12:08 Göteborg C via Kil, Mellerud, Öxnered, Trollhättan C spår 21 tåg 21363 SJ Regional

12:14 Göteborg C via Kil, Mellerud, Öxnered, Trollhättan C spår 1b tåg 363 SJ Regional

Samma sak visades på "Tågtavlan.se".

Samma info-fel som förra söndagen? Ingen kollar – i god tid – att 363 är bortaget...?
    Den viktiga skillnaden denna gång är att 21363 verkligen är ett tåg.

Tiden 12:08, och annat nummer, har tåget i maj och juni p g a banarbeten i Dalsland (alla dagar utom lördagar).

Förra söndagen skyltades tåget 12:14 överallt som det kan skyltas/visas och en buss avgick 12:08.
    Järda-utropet var att tåget 12:08 var inställt, vilket ju var korrekt, men blev förvirrande eftersom 12:14 fanns överallt.

Idag en minut innan avgångstiden 12:08, försvann 12:14 från båda infotavlorna.
    Tur att spår 1b och spår 21 är intill varandra.
    Otur om någon var kvar i väntsalen. Det var ju gott om tid till 363...

(Ankommande tåg 356 från Göteborg, som vänder till 363/21363, var idag inställt och ersatt med buss.)
    Har det sålts några biljetter till 363 eller har alla resenärer fått tid och nummer för 21363?

Sen tycker jag att ordet Inställt inte bör användas vid bussersättning utan bara om man förväntas ta nästa tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Har det sålts några biljetter till 363 eller har alla resenärer fått tid och nummer för 21363?

Sen tycker jag att ordet Inställt inte bör användas vid bussersättning utan bara om man förväntas ta nästa tåg.
    Förra söndagen hade alla de jag talade med biljetter till 363 och angiven avgångstid 12:14. men det var kanske tio-tolv av gissningsvis hundra.
    (Utfallet 363 på frågandet var ju dock 100 %).
    Hur det var med biljetterna idag vet jag inte.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke Carlsson Visa inlägg
    Förra söndagen hade alla de jag talade med biljetter till 363 och angiven avgångstid 12:14. men det var kanske tio-tolv av gissningsvis hundra.
    (Utfallet 363 på frågandet var ju dock 100 %).
    Hur det var med biljetterna idag vet jag inte.
    Ok, då är det ju dåligt på flera sätt.

Vid planerade banarbeten öppnar man ju oftast inte bokningen förrän de ändrade tiderna är klara, vilket gör att bokningen öppnas sent, men alla tider är rätt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •