Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fel i SJ bokjningssystem?

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Fel i SJ bokjningssystem?

Mina föräldrar försökte fem gånger betala för en tågbiljett men (kort)betalningen misslyckades varje gång. Så de vände sig till sin järnvägskunnige son för hjälp och nu har även mina försök att betala avvisats.

Det KAN naturligtvis vara tillfälligheter att två olika personers försök från två olika orter misslyckas samtidigt, men det känns aningen osannolikt.

Vad kan sådant här bero på?

(Det gäller en biljett Stockholm C - Falköping den 25 maj, inga konstigheter; den dyker upp som den ska i bokningsdialogen, men sista steget - betalningen - avvisas gång på gång.)

Passagerare Klas Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Fel i SJ bokjningssystem?

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Mina föräldrar försökte fem gånger betala för en tågbiljett men (kort)betalningen misslyckades varje gång. Så de vände sig till sin järnvägskunnige son för hjälp och nu har även mina försök att betala avvisats.

Det KAN naturligtvis vara tillfälligheter att två olika personers försök från två olika orter misslyckas samtidigt, men det känns aningen osannolikt.

Vad kan sådant här bero på?

(Det gäller en biljett Stockholm C - Falköping den 25 maj, inga konstigheter; den dyker upp som den ska i bokningsdialogen, men sista steget - betalningen - avvisas gång på gång.)
    För knappt två veckor sedan sket det sig även för mig, just med betalningen. Ville inte fungera vare sig från hemsida eller app. (MC på SEB). Valde till slut att betala via faktura, vilket ju faktiskt inte kostade något extra, och där kortet sedan fungerade.
    När jag senast bokade, i fredags, fungerade det.
    Så jag tror felet ligger hos banken/kortföretaget snarare än hos SJ.

Senast redigerat av Klas Mårtensson den 2018-05-13 klockan 09:16:23.

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Klas Mårtensson Visa inlägg
    För knappt två veckor sedan sket det sig även för mig, just med betalningen. Ville inte fungera vare sig från hemsida eller app. (MC på SEB). Valde till slut att betala via faktura, vilket ju faktiskt inte kostade något extra, och där kortet sedan fungerade.
    När jag senast bokade, i fredags, fungerade det.
    Så jag tror felet ligger hos banken/kortföretaget snarare än hos SJ.
    Ok, det låter rimligt, jag var faktiskt inne på samma linje.

Fast faktura verkar kräva mobilt bank-ID, jag har bara "vanligt" bank-ID.

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Det kan bero på att kortköp på internet är inaktiverat för det aktuella kortet. Det kan man kolla på sin internetbank.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Fel i SJ bokningssystem?

I vinter köpte jag en flygbiljett, och betalningen med kort gick inte igenom trots att jag slagit på utland och internetköp och två försök. Vid betalning med jobbkreditkortet gick det igenom (jag har personligt ansvar för alla debiteringar på det kortet och räkningen skickas till mig, så jag får använda det till vad jag vill så länger jag bara redovisar jobbutgifter).

Problem med kortbetalning händer.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-05-15 klockan 08:05:03.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •