Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Avstängningen i Sthlm i sommar

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Avstängningen i Sthlm i sommar

Det kanske stått i nån tråd jag missat, och så har jag kanske missat nån "allmän information" om saken, men "Getingmidjan" mellan Stockholm C och S ska väl vara avstängd i princip hela sommaren p g a upprustningen av "spåren över jord" på nämnda sträcka? Även fjärrtågsresenärer hänvisas då till pendeltågen -vilka som bekant går under jord numera- mellan Centralen och Flemingsberg. Men kommer det att gälla alla tåg mot Göteborg, kommer inga tåg att ledas via Mälarbanan, alltså gå via Västerås till Hallsberg (och vidare)? Så har man ju gjort förr vid problem "söder om stan". Och blir det samma lösning för alla trafikutövare; alltså SJ, MTR och "Blå Tåget" i detta fall?

/ L G

Senast redigerat av Granis den 2018-05-12 klockan 19:23:21.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Avstängningen i Sthlm i sommar

Att den ska vara avstängd under några somrar har varit känt ganska länge och jag skulle tro att upprustningen som sådan har varit uppe i gamla PV. Jag har dock inte satt mig in i hur man kommer att köra tågen närmare. Om jag inte minns fel kommer avstängningen också innefatta begränsad spårlängd för de genomgående spåren på Stockholm C.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Mälarbanan är ju också avstängd under perioden 13 juli - 5 augusti mellan Sundbyberg - Bålsta för fyrspårsutbyggnaden

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

En sökning på sj.se en slumpvis vald dag, 16 juli visar inga direkttåg Göteborg–Stockholm C, utan många förbindelser är byte till pendeltåg på Stockholm Södra. En del är SJ regional till Bålsta (de går redan den vägen) för byte till buss där. Eller tågbyte i Katrineholm och Sala.
    Och åter den 17 juli, samma sak i omvänd riktning.

Avställd
    Medlem
    apr 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    En sökning på sj.se en slumpvis vald dag, 16 juli visar inga direkttåg Göteborg–Stockholm C, utan många förbindelser är byte till pendeltåg på Stockholm Södra. En del är SJ regional till Bålsta (de går redan den vägen) för byte till buss där. Eller tågbyte i Katrineholm och Sala.
    Och åter den 17 juli, samma sak i omvänd riktning.
    Men ... stänger trafikverket av både Getingmidjan och Sundbyberg - Jakobsberg? Hur tänkte man här? Ska inga tåg gå till och från Stockhom c i sommar?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av 103fan Visa inlägg
    Men ... stänger trafikverket av både Getingmidjan och Sundbyberg - Jakobsberg? Hur tänkte man här? Ska inga tåg gå till och från Stockhom c i sommar?
    Jo, alla tåg från Uppsala-hållet går så klart! Dvs Uppsala, Dalarna, Gävle, hela Ostkustbanan, Jämtland och Norrlandsnattågen.
    Hur tänkte du att man kunde ha gjort bättre? Underhållet på Getingmidjan sköt man ju på till Citybanan öppnats, och fyrspåren runt Jakosberg har man ju jobbat med flera somrar i rad, skulle man gjort ett uppehåll i år?
    Det är ju också en kortare period som Sundbyberg-Jakobsberg är avstängt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Avstängningen i Sthlm i sommar - Så kör man

Alla tåg söderut. Snabbtågen får Stockholms södra som utgångsstation, utom snabbtågen till Karlstad-Oslo som utgår från Flemingsberg. Alla InterCity- och regionaltågen har Flemingsberg som utgångsstation.

Där är en anmärkning gällande snabbtågen Stockholm-Karlstad-Oslo.
    *Snabbtågen på linjen Stockholm–Karlstad–Oslo stannar och avgår från Flemingsbergs station istället från Stockholm Central.
    Under delar av banarbetet kommer tågen gå en annan väg, via Västerås, och kan därför stanna på och avgå Stockholm Central som vanligt.

Allt om det på SJ länken: https://www.sj.se/sv/trafikinfo/bana...h-svar.html##5

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •